Site icon IAS

תאגיד תומאס קוק הפסיק את פעילותו  

סוכנות נסיעות של חברת התיירות שקרסה תומאס קוק. 400 מיליון יורו חובות. צילום Depositphotos

רשות התעופה האזרחית בבריטניה השיקה את מבצע החילוץ הגדול ביותר אי פעם בתקופת שלום שיבטיח את שובם של 150,000 נופשים בריטים לביתם  החל מהיום.

התקוות לעסקת הצלה דעכו בשעות הלילה המאוחרות של יום ראשון לאחר סיום פגישה שארכה כל היום בין החברה לנושים שלה ובעלי המניות הגדולים ביותר.

מנכ"ל תומאס קוק, פיטר פנקאוזר, אמר כי החברה עשתה מאמצים גדולים בימים האחרונים כדי להשיג עסקה והתנצל בפני עובדים, ספקים ולקוחות.

מטוס בואינג 757-200 של תומאס קוק. לחברה 105 מטוסים. צילום Depositphotos

הוא אמר: "למרות אי הוודאות העצומה במהלך השבועות האחרונים, הצוותים שלנו המשיכו לשים את הלקוחות במקום הראשון, והראו מדוע תומס קוק הוא אחד המותגים האהובים ביותר בנסיעות. זהו יצום עצוב לחברה שהיתה חלוצה במכירת חבילות נופש ואיפשרה נסיעות למיליוני אנשים ברחבי העולם."

יצויין כי תומאס קוק לא פעלה בישראל ולא מכרה חבילות נופש לישראל.

מטעם רשות התעופה האזרחית בבריטניה נמסר כי קבוצת תומאס קוק, כולל מפעילת הטיולים וחברת התעופה, הפסיקה את המסחר באופן מיידי. כל הטיסות בוטלו ואל לנוסעים להגיע לשדה התעופה."

נכתב כי תהליך החזרת הלקוחות של תומאס קוק יחל במהלך השבוע הבא והחזרים כספיים יתבצעו תוך 60 יום. הרשות גם הקימה אתר ייעודי: thomascook.caa.co.uk וקו עזרה 24 שעות ביממה.

חובות התאגיד נאמדות בכ-1 מיליארד ליש"ט ובין בעלי המניות העיקריים בו הוא תאגיד פוסון הסיני שבבעלותו גם רשת מועדוני קלאב מד.

Exit mobile version