Site icon IAS

שר התיירות: " להביא 5 מיליון תיירים לישראל"

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, נאם היום (ג') בוועידה השנתית של התאחדות המלונות בישראל לשנת 2013.

 

השר לנדאו פתח את דבריו בתגובה לנשיא התאחדות המלונאים, עמי פדרמן, אשר דיבר על הקשיים בארץ. "למדתי בMIT", אמר לנדאו, "בחו"ל, כל מי שהוא בעל מקצוע בחו"ל ירוויח ויצליח חומרית הרבה יותר. אבל אני כאן. ואנחנו כאן, בארץ אבותינו. נישאר כאן, וניאבק ונהפוך את הארץ יותר קלה, יותר יפה, יותר נוחה".

 

עוד הוסיף השר לנדאו בתגובתו לפדרמן: "למרות כל התלונות, מספר המלונות והמלונאים מרוויחים יותר ויותר. צריך לטפל בתשואה, אנו מודעים לכך ונטפל בכך".

 

השר התייחס בקצרה לאתגרים אשר פקדו את הענף השנה, ביניהם למשבר הכלכלי העולמי, חוסר היציבות הגיאו-פוליטית והתחזקותה של אירופה כיעד אטרקטיבי, נגיש וזול.

השר לנדאו הדגיש את הצורך לשוב ולהדגיש בפני גורמי הממשלה את חשיבותה של התיירות כמנוע צמיחה כלכלי.

 

"עלינו לחזור ולהזכיר לכל מי שנקרה בדרכנו: תיירות איננה רק 'FUN', שמש, נופש. תיירות היא מנוע צמיחה כלכלי. עלינו להזכיר זאת מדי בוקר- ולא רק לראש הממשלה, אלא לכל מי שקשור לכלכלה של ישראל; לשר האוצר, לשר הכלכלה, לשר החינוך, לשר האחראי על הגליל והנגב.

 

ההכנסות של התיירות יורדות לרוחב, אל העסקים הקטנים. למרות שנתברכנו בהיי-טק- ואני מברך על כך- לא כל העובדים במדינה הם עובדי היי-טק".

 

לנדאו הזכיר את בית הספר "תדמור" להכשרות מקצועיות: "ראו את המתרחש בבית הספר תדמור. בית הספר הזה הוא ההזדמנות האחרונה עבור ילדים לרכוש מקצוע".

 

עוד התייחס השר לנדאו לפרוייקטים שאושרו על ידי משרד התיירות בשנת 2013, ביניהם הקמה של מאות חדרים בירושלים, בטבריה ובאילת:

הקמת 500 חדרים חדשים בירושלים;

הקמת 100 חדרים חדשים בטבריה. יש להזכיר כי בטבריה לא קם מלון חדש שנים רבות.

אילת- אושרו מענקים להקמתם של כ-70 חדרים. מדובר במלונות חדשים.

 

בנוסף, הזכיר השר לנדאו פרוייקטים נוספים שאושרו על ידי משרד התיירות:

בירושלים- תכנון חניונים בעיר העתיקה בירושלים ובמתחם הרכס;

בטבריה- פיתוח צירי תיירות מרכזיים, שביל סובב כנרת, שביל צופה כנרת, טיילת לכפר נחום.

באילת- שיקום הטיילת באילת בעקבות פינוי הבאסטות, וכן הקמת מרכז הספורט הבינלאומי.

 

השר לנדאו הפתיע את הנוכחים ורמז על אפשרות להגדלת תקציב השיווק. יש לציין, כי מדובר בהישג חשוב, בייחוד בכל האמור לגבי תחום המלונאות בישראל. השר נמנע מלנקוב במספרים בשלב זה.

 

שר התיירות הזכיר את פתיחת השמיים ואת כניסת חברות ה-Low Cost לישראל, וציין זאת כהישג משמעותי משותף למשרד התיירות, משרד התחבורה ומשרד רה"מ.

 

עוד הזכיר לנדאו, כי משרד התיירות הצליח בהתרת כבלי הרגולציה כאשר הביא לביטול חובת מפעילי חדר כושר במלונות. "בכך, נעשה צעד ראשון אופרטיבי המוריד את העלויות של בתי המלון, ולו במעט".

 

השר לנדאו התייחס לנתוני כניסת התיירים בשנת 2013 וציין, נשמרה מגמת העלייה בכניסת המבקרים והתיירים לישראל. "בחודש נובמבר האחרון נרשמה עליה של 15% בכניסות תיירים לישראל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההערכה במשרד התיירות היא ששנת 2013 תסתיים בעליה קלה במספר המבקרים בהשוואה לשנת 2012- אשר הוגדרה כשנת שיא בתיירות".

 

לדברי השר לנדאו, בעוד שכיום התיירות מהווה 2% מן התמ"ג בישראל, הרי שבמדינות שונות באירופה ובעולם התיירות מהווה אחוז גבוה בהרבה מהתמ"ג. "גם ישראל יכולה להגדיל משמעותית את חלקה של התיירות, אין סיבה שזה לא יקרה, ואנחנו נפעל לטובת העניין".  

 

השר לנדאו פנה אל המלונאים וקרא להם להירתם ולהכריז על שנת 2014 כשנת "איכות השירות". "צריך לקבוע סטנדרט שירות. האסתטיקה היא תנאי חשוב אך לא מספיק, עלינו להתייחס גם לחוויית התייר".

 

השר לנדאו הזכיר, כי בימים האחרונים, הצליח משרד התיירות לחלץ כ-13 אוטובוסים שנתקעו בסופת השלגים לנתב"ג. "זו דוגמא למשהו שמשפיע על חוויית התייר", אמר השר.

 

במסגרת כך, דיבר השר לנדאו על פרוייקט דירוג בתי המלון. "בחודשים האחרונים פורסם מכרז לדירוג בתי המלון. הוגשו 5 הצעות במכרז הזה, ובחודש ינואר נכריז על זוכה במכרז דירוג בתי המלון ונצא לדרך חדשה ומשמעותית", בישר לנדאו. 

 

השר התייחס גם לנושא מיצוב ישראל, ואמר: "כאשר מדובר על מיצוב, זו חובתה של המדינה. יש דברים שהמדינה צריכה לעשות, ולא רק אנשי העסקים. כאשר מישהו מחליט לנסוע לחופשה, שיידע שישראל היא אלטרנטיבה. יש לנו עבודה לעשות עם מידע בסיסי: היסטוריה, מידע הישגי- חתני פרס נובל, הייטק, חקלאות, מים, רפואה", אמר השר לנדאו.

בסיום דבריו, הכריז השר לנדאו על כוונתו להוביל במהלך החודשים הקרובים תכנית אב לפיתוח התיירות: "נגדיר את כל מה שנדרש על מנת להגיע ליעד שהצבנו: 5 מיליון תיירים עד שנת 2017".

 

אמש (ב') העניק השר לנדאו עיטורי כבוד לארבעה מלונאים אשר נבחרו על ידי וועדת העיטורים.  השר ברך את הזוכים ופנה אל כלל המלונאים והנוכחים: "עבודתכם- קשה ומאתגרת; מיום ליום, מסופשבוע לסופשבוע, בין שבתות למועדים, בכל מזג אוויר. והכל- בקדמת הבמה מול הצרכן הישראלי והזר, תוך הקפדה על כל פרט".

Exit mobile version