Site icon IAS

שרה נתניהו במדי דיילת השתתפה בקבלת פני המטוס "רחובות" של אל על

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, מתקבלת בנתב"ג בטקס השקת מטוס הרטרו רחובות. צילום עוזי בכר

המטוס "רחובות" של אל על נחת הבוקר בנתב"ג בטקס רב משתתפים, זאת במסגרת טקס ההסלנה למטוס הדרימליינר השישי של החברה – מטוס הרטרו בעיצוב של מטוס הבואינג 707 המיתולוגי.

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, השתתפה בקבלת הפנים למטוס שנחת בטיסה ישירה מסיאטל שבארצות הברית, שכן בעברה עבדה כדיילת באל על במטוס כזה.

באירוע השתתפו דדי בורוביץ', מבעלי השליטה באל על, אלי דפס, יו"ר אל על, תמי בורוביץ' סגנית יו"ר אל על, יואל פלדשו, ראש רשות התעופה האזרחית, הנהלת חברת אל על ומאות עובדי אל על וחברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, אמר בנאומו כי זהו יום מרגש. "המשפחה שלנו מתרחבת: ברוך הבא מטוס הדרימליינר רחובות. המטוס קרוי ע"ש המטוס הראשון שנקרא בשם זה והביא לישראל את נשיא המדינה הראשון, חיים ויצמן, בטיסה ישירה מז'נווה. זהו המטוס השישי מתוך 16 מטוסי הדרימליינר, שהם מהטובים בעולם המצטרפים לצי של אל על. במסגרת חגיגות ה-70 למדינת ישראל החלטנו שהדרימליינר החדש יעוצב בסגנון רטרו כמחווה למטוס ה-707 המיתולוגי. במסגרת זו הזמנו חלק מצוות מן העבר להצטלם במדי הרטרו למרגלות המטוס. זו הזדמנות להודות לרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, שכיבדת אותנו והזכרת לכולנו את ימייך כדיילת באל על".

מנכל אל על גונן אוסישקין נואם בטקס. צילום מתוך שידור פייסבוק של אל על

אוסישקין הוסיף שהם אינם שוכחים את ההסטוריה של החברה "וכיצד צמחנו במרוצת השנים עד שהפכנו להיות חברה המטיסה מיליוני נוסעים בשנה בבטיחות ובבטחון ללא פשרות וכמובן גם עם הקפדה על שירות איכותי המבוסס על טהרת כחול לבן".

לדבריו, אל על אינה רק חברה מסחרית, אלא היא המוביל הלאומי וחלק מהחברה הישראלית. "בכל נקודה בעולם בו רואים את דגל ישראל המתנוסס על זנב המטוס – הלב מתמלא בגאווה ואי אפשר שלא לחוש 'הכי בבית בעולם'. אני גא במיוחד בכך שבימים הקרובים נארח בשמי הארץ את ילדי עוטף עזה, כך שיהיו בין הראשונים לטוס במטוס החדש וייהנו מכמה רגעים של התרוממות רוח".

מטוסי בואינג 707 פעלו באל על מ-1961 ועד 1989. מטוסי הבואינג 707 הוותיקים, שהופעלו בתא הטיס על ידי קברניט, קצין ראשון ומהנדס טיס, היו מטוסי הסילון הראשונים של חברת אל על ולמעשה פתחו את עידן הסילון בעולם התעופה האזרחית בישראל.

שרה נתניהו ארה שהיה לה "בוקר מאוד נוסטלגי, של רגעים מאוד מרגשים. זכורים לי הלילות שלי כדיילת בזמן טיסות העולים. היינו ממריאים במטוס ריק נוחתים בשדה תעופה מוחשך וחוזרים חזרה לארץ עם מטוס מלא במשפחות, בילדים, בקשישים, באנשים מאוד מרוגשים, שאמנם עוד לא ידעו את השפה, אבל ידעו שהם מגיעים הביתה״.

צוות דיילי אוויר משכבר הימים של אל על במדי רטרו. צילום סיון פרג'

Exit mobile version