Site icon IAS

שנת האיחורים בטיסות באירופה: כ-240 אלף שעות בוזבזו

שער הניצחון בפריז. צילום Depositphotos

שנת 2018 צפויה להיות אחת מהשנים הגרועות בתחום האיחורים וביטולי הטיסות זה כעשור ביבשת אירופה. כך קובע ארגון חברות התעופה לאירופה (Airlines for Europe (A4E .

לדבריו, לפי נתוני יורוקונטרול (Eurocontrol), הארגון האירופי לבטיחות הניווט האווירי,  מחסור בצוותים ובקיבולת בקרת התנועה האווירית, הובילו לעלייה של 50% בטיסות מעוכבות באוקטובר בהשוואה לאוקטובר בשנה שעברה.

עוד קובע יורוקונטרול כי סך דקות העיכובים ב-2018 יעלה ב-53% בשנת 2018 בשל השביתות הבקרים ומחסור בהם.

יורוקונטרול טוען כי בסך הכל הגיעו הטיסות המעוכבות ל-14.3 מיליון דקות השנה (כ-240 אלף שעות) לעומת 9.3 מיליון בשנת 2017.

כתוצאה מכך, מגביר הארגון A4E את הלחץ על האיחוד האירופי ועל ממשלות לאומיות לנקוט "פעולה מהירה ומכריעה" כדי לתקן את מערכת ניהול התנועה האווירית של אירופה.

ב-A4E חברות חמש חברות תעופה אירופיות – חברות לגאסי ולואו-קוסט כאחד – אייר פראנס-קלמ, איזי ג'ט, IAG (וולינג איירליינס, בריטיש איירווייס, איבריה וניקי), קבוצת לופטהנזה וחברת ריינאייר, שהתאגדו ב-2015 כדי להשמיע קול אחיד באשר לסוגיות האוויריות הנוגעות לכל הענף.

בריטיש אירווייס היא חברה בארגון חברות התעופה לאירופה. צילום יח”צ

השביתות השנה הביאו לביטול יותר מ-5,000 טיסות באירופה

עד כה, בשנת 2018, נאלצו חברי A4E לבטל יותר מ-5,000 טיסות עקב שביתות בקרי התנועה האווירית, המכוונים את המטוסים מן הקרקע (ATC), שהשפיעו על כ-800,000 נוסעים.

בדו"ח נכתב כי מיליוני נוסעים נוספים סבלו מעיכובים בטיסות שנגרמו עקב בעיות אחרות של ATC כגון מחסור בצוותים, הפנייה לשדות תעופה חלופיים ועוד.

מחקר שערך PriceWaterhouseCoopers קבע כי העלות הכלכלית של שביתות ATC באיחוד האירופי בין השנים 2010-2017, הגיע להיקף של 13.4 מיליארד יורו.

מאז 2005, סבל האיחוד האירופי מ-357 שביתות של תובלה אווירית, 254 מהן התרחשו בצרפת – פי שלושה השנה מאשר בשנה שעברה.

A4E מפעיל לחץ על שרי התחבורה של אירופה, אשר אמורים להיפגש ביום שני, ה-3 בדצמבר, כדי להתקדם לעבר "seamless European sky" – שמיים אירופיים המאפשרים תנועה רצופה וללא חסמים, תוך שילוב של מרחבי התעופה הלאומיים לרצף אחד ברחבי היבשת.

"המדינות החברות באיחוד האירופי ישמרו על ריבונות המרחב האווירי שלהן תוך שיתוף פעולה בין הגבולות, על מנת לאפשר פעילות תעופתית חלקה ויעילה יותר עבור הנוסעים", נאמר מטעם הארגון.

Exit mobile version