Site icon IAS

שני מנועים של מטוסי 787 של אל על הוחלפו לדגם החדש של רולס רויס  

מטוס הדרימליינר של אל על עם מנוע רולס רויס בעת ההשקה. צילום עוזי בכר

בחודשים יולי ואוגוסט השנה הוחלפו באל על שני מנועי רולס רויס מדגם Trent-1000 PACK C לדגם החדש Trent-1000 PACK TEN ושני מנועים נוספים מדגם זה צפויים להתקבל עד סוף השנה. עם החלפת המנועים כאמור, צפויה החברה לפעול עם מנועים מדגם Trent-1000 TEN  בכל צי מטוסי החברה מדגם דרימליינר 787-9.

במנועי Trent 1000 Pack C התגלו בחברות תעופה אחרות תקלות הנובעות מקורוזיה פנימית הסודקת את להבי הטורבינה באזור הלחץ הבינוני של המנועים. כמו כן התגלו בטורבינות רעשי תהודה, המסכנים גם הם את הלהבים. כתוצאה מכך הוחלט להחליף את כל מנועי PACK C במנועי PACK TEN.

בשל מגבלות בתהליך הייצור של המנועים מדגם Trent-1000 TEN של חברת רולס רויס, אותם רכשה אל על, הותקנו בשני המטוסים הראשונים שהתקבלו בשנת 2017 ארבעה מנועיTrent-1000 PACK C, אשר היו אמורים להיות מוחלפים בתחילת השנה. אולם ברבעון הראשון של השנה עידכנה רולס רויס את אל על בדבר עיכוב במועד ביצוע החלפת המנועים בגלל תקלות שנתגלו בכמה מנועי PACK C בחברות תעופה אחרות, שביצעו יותר ממספר מחזורי טיסות הדרוש להחלפת המנועים ולכן המנועים החדשים נשלחו אליהם. דבר זה השפיע על יכולתה של רולס רויס להשלים את החלפת המנועים של אל על במועד שהוסכם.

בריטניה תומכת במימון המנועים לאל על

על פי המידע שנמסר לאל על מחברת בואינג ורולס רויס, בשל המצב המתואר לעיל, קיימים עיכובים בעולם באספקת מנועים חדשים מדגם Trent-1000 TEN למטוסים החדשים מדגם 787. למרות זאת, בחודשים יולי ואוגוסט השנה הוחלפו באל על 2 מנועים לדגם החדש ושני מנועים נוספים צפויים להתקבל עד סוף השנה, כאשר עם החלפת המנועים כאמור, צפויה אל על לפעול עם מנועים מדגם Trent-1000 TEN  בכל צי מטוסי החברה מדגם דרימליינר 787-9.

בינתיים נמסר בשבוע שחלף על ידי מזכיר סחר החוץ הבריטי ליאם פוקס, כי בריטניה תומכת במימון מנועי רולס רויס המיועדים ל-16 מטוסי 787 דרימליינר של אל על, באמצעות מתן ערבות של משרד מימון הייצוא הבריטי (UKEF – UK Export Finance) לסיטיבנק, שממנו לוקחת אל על הלוואות למימון רכישת המנועים. ההודעה נמסרה כמה ימים לאחר שהממשלה הבריטית השיקה את אסטרטגיית הייצוא שלה, שציינה כי תתמוך בעסקי ייצוא מכל הגדלים, כדי לנצל את מרבית ההזדמנויות בשווקים ברחבי העולם.

בהקשר זה מסרה דגנית פלטי סמנכ"ל כספים של אל על: "עם מסירת מטוס בואינג 787 השישי אנו שמחים מאוד שהעסקה מומנה על ידי סיטיבנק ונתמכה על ידי UKEF. אנו שמחים, כי ממשלת בריטניה בחרה לתמוך במימון זה, המציין את היחסים החזקים והמתמשכים בין שתי המדינות שלנו".

Exit mobile version