Site icon IAS

שמים פתוחים, אבל באופן אחראי

הכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות לשנת 2013, הצפוי להיפתח ביום שני בכפר המכביה, יעסוק בנושאים מהותיים הקשורים לתיירות בישראל ולענף התעופה בכללם.

יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות: רובן המוחלט של הבקשות מצד חברות תעופה זרות לטוס לישראל מאושרות כמעט באופן אוטומטי ולכן כל הדיון שמתגלגל הוא ניסיון למצוא פתרונות במקומות שבהם אין בעיה.

 

יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות: " העובדות לאישורן הן שהשמים בישראל כבר פתוחים בפועל. בימים שפשיטות רגל של חברות תעופה הן מחזה נפוץ ולא נדיר, יש מקום שהמדינה תדאג לא רק לאישורי נחיתה והמראה, אלא תבטיח שחברות תעופה זרות שמבקשות לפעול בישראל וליהנות מכספי הצרכן, יערבו לכספיהם של אזרחים אשר נותרים עם כרטיס ריק מול חברת תעופה קורסת".

 

בנושא של שמירת התעופה הישראלית, כל הדוברים מתבטאים באופן עמום ולא באמת מתכוונים לקיום ושמירה על תעופה ישראלית. אף אחד לא נותן את דעתו לעובדה שבמסגרת ההסכם המוצע עם אירופה, יבוטלו חוקי הגנת צרכן רבים שנחקקו לאחרונה. בימים אלה, כשאיתנותה וקיומה של התעופה כמעט ומוטלים בספק, יש לנהוג בזהירות ובאחריות. לא כסיסמא ריקה מתוכן, אלא במסגרת תוכנית פעולה ברורה ומוכחת. אסור לעשות בעניין זה ניסוי מסוכן שאם ייכשל, מדינת ישראל תמצא את עצמה בפני שוקת שבורה.

 

על רקע הדברים האלה, ובמיוחד נוכח העובדה שרק בחמש שנים האחרונות פשטו את הרגל כ- 100 חברות תעופה, רשמה ההתאחדות הישג חשוב אצל הממונה על ההגבלים העסקיים, אשר קבע כי לכל סוכן נסיעות עומדת הזכות לקיזוז כספים ממערכת הגביה המרכזית של ארגון חברות התעופה. בזאת מתאפשר לסוכני הנסיעות להשיב לכיסי הלקוחות כספים ששילמו לחברות תעופה שקרסו.

Exit mobile version