Site icon IAS

שיפור ניכר במצבה הפיננסי של לוט איירליינס

שיפור במצבה הפיננסי של חברת התעופה הפולנית לוט איירליינס המציגה רווחים בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2014 וצופה להגיע עד סוף השנה לרווח תפעולי של 70 מיליון זלוטי ( 21.2 מיליון דולר). בשלב זה לא תפנה חברת התעופה לבקשת סיוע כספי נוסף ממשלת פולין.

 

"לאחר שנים של הפסדים הצגנו רווחים עד חודש אוגוסט 2014. חודש ספטמבר היה מצוין ונמשיך בתוכנית ההבראה מבלי לבקש סיוע ממשלתי.ראוי לציין כי מצבנו הפיננסי הנוכחי הגיע לאחר מאמצים של עובדי החברה ללא השפעה של גורמים חיצוניים כמו מחירי דלק סילוני או שערי מטבע לעומת שנים עברו", אמר סבסטיאן מיקוש, מנכ"ל חברת לוט איירליינס.

 

בשנת 2013 דיווחה חברת התעופה לוט על רווח נקי של 26 מיליון זלוטי (7.8 מיליון דולר) בפעם הראשונה מזה 5 שנים וסיימה את השנה עם הפסד של 4 מיליון זלוטי בלבד (1.2 מיליון דולר) בהשוואה להפסד צפוי של 142 מיליון זלוטי (43 מיליון דולר).

האסטרטגיה החדשה ליצירת יעדים חדשים בקיץ האחרון הניבה פרי והגדילה את התפוסה ב-40%. נוסעים הטסים דרך וורשה יכולים כיום להמשיך לערים אחרות בפולין, במרכז ומזרח אירופה.

 

בלוט איירליינס מגלים שביעות רצון ממטוס הדרימליינר, בואינג 787 הפועל בקווים ארוכי טווח בהשוואה למטוסי הבואינג 767-300. "הם מאוד פופולריים בקרב הנוסעים וחסכוניים בדלק ועלויות נוספות", מדגישים בהנהלת החברה. 6 מטוסי בואינג 787 פועלים כיום בצי החברה. בנוסף להפעלתם בקווי התעופה של החברה הם מקיימים גם טיסות צ'ארטר עבור סיטונאי תיירות בפולין.

 

בסוף חודש יולי 2014 אישרה הנציבות האירופית באופן רשמי את תוכנית ההבראה  של חברת לוט איירליינס, שתסתיים בסוף שנת 2015. לעת עתה לא מתוכננים יעדים חדשים עד תחילת שנת 2015.

 

חברת התעופה לוט איירליינס היא אחת מחברות התעופה הוותיקות בעולם, נוסדה בשנת 1929 וכיום מפעילה טיסות ל-60 יעדים באירופה, במזרח התיכון, צפון אמריקה ואסיה. בשנת 2003 הצטרפה לוט כחברה בברית התעופה סטאר אלייאנס ( Star Alliance).

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=wOm5F4gT-kw

Exit mobile version