Site icon IAS

שיטת הבייסיק בטיסות אל על למזרח הרחוק ולדרום אפריקה

יוהנסבורג בדרום אפריקה. . צילום Depositphotos

היום, ה-1 באפריל, נכנס לתוקפו מודל הטיסות החדש של אל על למזרח הרחוק ודרום אפריקה. זאת, בהמשך להודעה שחברת אל על הוציאה בתאריך ה-27.12.18 ותחילת מכירת הכרטיסים במסגרת המודל החדש שהחלה ב-15.1.19. החל מהיום, כל טיסות אל על ליעדי המזרח הרחוק ודרום אפריקה יתקיימו על פי המודל החדש, הכולל שלושה סוגים כרטיסים: Classic, Flex ו-Lite.

שיטת הבייסיק

שיטת הבייסיק להקצאת מחירי טיסה בשלוש רמות מחירים החלה ב-2015 בקבוצת לופטהנזה ובעקבותיה הלכו חברות לגאסי רבות בעולם. השיטה נולדה בגין השפעת טיסות הלואו-קוסט, כאשר חברות הלגאסי החליטו לשחק באותו המגרש של חברות הלואו-קוסט מבחינת היצע המחירים הזול. החשיבה העקרונית בשיטת הלואו-קוסט ובשיטת הבייסיק בלגאסי היא הנטייה של הנוסעים להתחיל במחיר נמוך ולהיגרר כלפי מעלה, בתוספת המחירים הנדרשת.

תעריפי הבייסיק של חברות הלגאסי, כמו בלואו-קוסט, מפרקות את אפשרות התשלום לחבילת הטיסה, כשמתמחרים באופן נפרד את הקצאות המושבים, מזוודות שנבדקו ואת הארוחות והשתיה.

חברות הלגאסי כבר לא רוצות להציע מוצר טוב יותר במחיר דומה – הן רק רוצות להציע אותו במחיר נמוך ולתת פחות ומי שירצה יותר שישלם תוספת.

באופן מסורתי, חברות הלגאסי ממשיכות להציע שירותי טיסה מלאים והמחירים בהתאם, אבל מי שרוכש כרטיסי בייסיק וירצה להעלות מזוודה למטוס או לבחור הושבה – הוא יחוייב בתוספת לכל כיוון, או אם ירצה להשתדרג כלפי מעלה הוא יחוייב לשלם עבור כל שינוי ברמת השירות שיבקש.

אל על התחילה ליישם את השיטה בטיסות לאירופה, תוך שינויים מתבקשים בצבירת הנקודות וביישומן במועדון הנוסע המתמיד, שינוי שיתבצע כמובן גם בטיסות לטווחים הארוכים עם מחירי שלוש רמות המחירים.

בנגקוק.כרטיס טיסה לבנגקוק החל מ-599 דולר. צילום Depositphotos_

לבחור את המוצר הנוח והמשתלם

כאמור, מודל מכירת הכרטיסים החדש לכלל יעדי המזרח הרחוק ודרום אפריקה במחלקת תיירים, מתבסס על 3 סוגי כרטיסים, ברמות מחיר שונות: Classic, Flex ו-Lite, המאפשר לנוסע לבחור את חבילת הטיסה שמתאימה לצרכיו ולשלם עליה בהתאם. שלושת סוגי הכרטיסים מאפשרים ללקוחותינו לבחור את המוצר הנוח והמשתלם ביותר עבורם, בהתאם להעדפותיהם.

מיקי שטרסבורגר, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על: "לראשונה בישראל, אל על מציעה כרטיסי טיסה במבנה של משפחות מחיר בטיסות ליעדים ארוכי טווח, במחירים חסרי תקדים. רק לאחרונה אל על יצאה במחירים אטרקטיביים לרוכשים כרטיס טיסה הלוך-חזור במחלקת תיירים Lite, למגוון יעדים במזרח הרחוק ואפריקה, כגון יוהנסבורג, בייג'ין, מומביי, בנגקוק והונג קונג. כך, לדוגמא, ניתן למצוא כרטיס הלוך-חזור ליוהנסבורג החל מ-379 דולר, כמו גם כרטיס טיסה לבנגקוק החל מ-599 דולר".

Exit mobile version