Site icon IAS

שוב תביעה ייצוגית נגד אל על: הפעם על הקו למומבאי

אמש, ב-12 בפברואר 2018, נתקבלה במשרדי חברת אל על בקשה לאישור תובענה כייצוגית, אשר הוגשה כנגדה בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד. עיקר הטענות בבקשה הינן כי החברה ניצלה את מעמדה לרעה כמונופול מוכרז בקו תל אביב-מומבאי שבהודו בדרך של גביית מחיר בלתי הוגן גבוה מנוסעים ממהרים. כן נטען כי הימנעות חברת תעופה הודית מכניסה לקו תל אביב-מומבאי מהווה הסדר כובל .

בהתאם לבקשה, התבקש בית המשפט לתת סעדים שונים כנגד החברה וביניהם, השבת כספים לחברי הקבוצה בגין התעשרותה הנטענת של החברה שלא כדין; מתן צו "עשה" לשינוי ותיקון מחיר הטיסה בקו תל אביב-מומבאי, באופן שתופסק גבייתו של "מחיר בלתי סביר בקו תל אביב-מומבאי לאנשי עסקים ולנוסעים רגישי זמן"; וכן תשלום פיצוי לכלל חברי הקבוצה בגין הנזקים הכספיים והלא כספיים שנגרמו להם עקב התנהלות זו של החברה.

הקבוצה מוגדרת ככלל הצרכנים ולקוחות החברה, אשר התקשרו עם החברה בהסכם לרכישת כרטיסים ו/או שירותי טיסה, שהחברה משווקת ו/או מוכרת, לטיסה בקו תל אביב-מומבאי, ואשר שילמו "מחיר בלתי הוגן", כהגדרתו בבקשה, וזאת בתקופה של 7 השנים שקדמו למועד הגשת הבקשה ועד למתן פסק דין בתובענה.

בבקשה מצוין סכום תביעה אישית בסך של 11,250 שקל וכן סכום תביעה לכלל הקבוצה בסך של כ-321 מיליון שקל.

יצויין כי התביעה מגיעה דווקא בימים שבהם מדובר על כניסה של חברת התעופה אייר אינדיה לישראל, אחרי שנים רבות של בלעדיות של אל על בקו.

אל על מסרה כי היא לומדת את הבקשה ותגיש תגובתה כנדרש.

נמחקה בקשה לייצוגית בגובה של 120 מיליון שקל

מנגד, סולקה בקשה לייצוגית שהוגשה ב-28 ביולי. הבקשה לאישור תובענה כייצוגית הוגשה כנגד אל על כשעל פיה נטען, בין היתר, כי היא מטעה את חברי מועדון הנוסע המתמיד בדבר יכולתם לשדרג את מקומם בטיסות אל על. סך הפיצוי הכולל אשר צוין בבקשה עמד על 120 מיליון שקל. אתמול דיווחה החברה במהלך דיון בבית המשפט, כי מגיש הבקשה ביקש להסתלק ממנה וניתן פסק דין המאשר את בקשת ההסתלקות.

Exit mobile version