Site icon IAS

שביתות צפויות בנמלי תעופה ורכבות בחג המולד וראש השנה האזרחית

נוסעת בודקת את שעת יציאת הטיסה . צילום freepik

אם תכננתם להתאוורר בחו"ל בתקופת החגים הנוצריים, חג המולד וראש השנה האזרחית, קחו בחשבון את השביתות הצפויות ביבשת אירופה.

שביתת תחבורה ציבורית בצפון אירלנד (היום, ה-22 בדצמבר) – עובדי התחבורה הציבורית ברחבי צפון אירלנד ישבתו היום (22 בדצמבר) במחאה על הצעת הקפאת שכר. השביתות ישפיעו על אוטובוסים ורכבות ברחבי צפון אירלנד. השביתות הן המשך לשתי שביתות קודמות החודש, שהתקיימו ב-15 וב-16 בדצמבר.

שביתת צוות שירות הקרקע של איבריה בספרד – ( 29 בדצמבר- 1 ו-4-7 בינואר 2024)עלול לשבש את נסיעותיהם של מי שמחפשים לבלות את עונת החגים בספרד. אנשי צוות שירות הקרקע של איבריה יפתחו בשביתה במהלך תקופת החגים מ-29 בדצמבר ועד ה- 1 בינואר ולאחר מכן שוב מה- 4 ועד ה- 7 בינואר.

השביתות ישפיעו על כל נמלי התעופה הספרדיים שבהם פועלת חברת התעופה איבריה, כולל נמל התעופה של ברצלונה (BCN), נמל התעופה פלמה דה מיורקה (PMI), נמל התעופה של סביליה (SVQ) ונמל התעופה של ולנסיה (VLC). הם עלולים להשפיע גם על טיסות של חברות תעופה אחרות שהן חלק מקבוצת IAG, כולל בריטיש איירווייס, Aer Lingus ו- Vueling.

שביתת צוותי האבטחה באליקנטה, ספרד (22-31 בדצמבר; 1-14 בינואר) – אנשי צוות האבטחה המועסקים באילוניון סגורידד יבצעו "שביתות חלקיות" בעבודה בין השעות 8:45-9:45 בבוקר ובין 18:00-19:00. בכל יום בשל סכסוכים הנוגעים לשכר ותנאי עבודה.

יתכנו שביתות רכבות בגרמניה, החל מה-7 בינואר 2024 – חברי איגוד נהגי הרכבת הגרמני יתכננו לשבות במהלך תקופת חג המולד על רקע מחלוקת עם מפעילת הרכבת Deutsche Bahn על שכר.

נראה כי שביתות בתקופת חג המולד נמנעו, אבל במקום זאת הצביע האיגוד פה אחד לשבות לאורך תקופה בלתי מוגבלת עד שישיגו משא ומתן מוצלח עם Deutsche Bahn. בעוד שתאריכים קבועים של השביתות הבאות עדיין לא פורסמו, הן צפויות להתחיל אחרי ה- 7 בינואר 2024.

דבר אחד שכדאי לזכור לגבי שביתות הוא ששום דבר לא בטוח, ותמיד יתכן שאיגודי עובדים ומעסיקים יגיעו להסכמה. עם זאת, המשבר הכלכלי הנוכחי מקשה על כולם. העובדים נאבקים במשבר יוקר המחיה המעמיק, וחברות הנסיעות נואשות לפייס את בעלי המניות בשל מגיפת הקורונה. נראה שהלחצים משני צידי הגדר לא ייעלמו בקרוב. הסיכוי לשביתות נוספות גבוה בכל תעשיית הנסיעות. שימו לב לתאריכים ותכננו בהתאם.

Exit mobile version