Site icon IAS

רש"ת: " 20 מיליון נוסעים בינלאומיים בנתב"ג"

על פי הערכת רשות שדות התעופה (רש"ת) חודש אוגוסט אמור להסתיים  עם כ-2.5 מיליון נוסעים (נכנסים ויוצאים), גידול של 18% בהשוואה לחודש אוגוסט 2016. כמו כן במשך חודש ספטמבר  יעברו בנתב"ג יותר מ-2  מיליון נוסעים  בטיסות בינלאומיות, גידול של  12% בתנועת הנוסעים בהשוואה לספטמבר 2016. על פי נתונים אלה ונתונים נוספים רש"ת מעריכה, כי שנת 2017 תסתיים כשנת שיא של כל הזמנים עם כ-20 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג.

עוד נמסר מרש"ת, כי שוק טיסות הלואו קוסט בנתב"ג  יגיע בסוף השנה לכ-1.5 מיליון נוסעים, גידול של 25% בהשוואה לשנת 2016.  שוק טיסות השכר בנתב"ג יהיה כ-15% מסך כלל תנועת הנוסעים  היוצאים בטיסות  בינלאומיות.

לקראת ראש השנה תשע"ח  תתחיל ביום א' 17 בספטמבר לפעול בנתב"ג "רכבת אווירית" לאומן שתמשך עד ערב ראש השנה ב-20.9.

רש"ת נערכה לקראת יציאת  חסידי ברסלב לעיר אומן  שבאוקראינה למסע החג המסורתי, שעיקרו  תפילות ראש השנה על קברו של הצדיק רבי נחמן מברסלב . בין יום א'  17.9 ועד  ערב  חג  ראש השנה 20.9  יצאו כמאה טיסות מאמינים חסידי אומן בדרכם לאוקראינה. בנתב"ג יפעל צוות מתוגבר ומיומן לטיפול ביציאת אלפי  המאמינים. הליכי הרישום  לטיסה , בידוק בטחון ובקורת דרכונים  לטיסות יבוצעו בטרמינל 3 ובטרמינל 1.

הטסים מתבקשים לבדוק מבעוד מועד מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה, לפי חברת התעופה ומספר הטיסה, ועל מנת להקל  על תהליך קליטתם לטיסות מתבקשים הנוסעים  להגיע לנמל התעופה 4 שעות לפני מועד ההמראה המתוכנן. לנוסעים מומלץ לבצע צ'ק אין לטיסה מהבית באתר חברת התעופה, או באתר נתב"ג. לשימוש הנוסעים הותקנו מעברים אוטומטיים למחזיקי דרכון ביומטרי מומלץ להצטייד בדרכון ביומטרי. כל נוסע רשאי לשלוח מזוודה  תקנית אחת במשקל עד 20 ק"ג ובנוסף ניתן לקחת  למטוס תיק יד בגודל סטנדרטי במשקל  שלא יעלה על  8 ק"ג.

בנמל התעופה בן גוריון עומדים לרשות הנוסעים בתי כנסת, מסעדות כשרות, ומגוון חנויות, חנייה לטווח ארוך, שרותי הסעה מטרמינל 3 לטרמינל 1 וחזרה ללא תשלום.

עובדי נתב"ג  וההנהלה נערכו  להתמודד עם הגידול הדרמטי בתנועת הנוסעים  במהלך חודשי הקיץ וההערכות תמשך עד לאחר חגי תשרי.  ברש"ת שבים וממליצים לנוסעים לבצע את הליך הצ'ק אין  כבר בבית  להדפיס את כרטיס העלייה למטוס ולהתחיל את החופשה בנמל התעופה בן גוריון.

מרבית הטסים לאומן יצאו בטיסות של חברות: ישראייר, Wind Rose, ארקיע, אייר אוקראינה, Yan Air, Dart Limited, אטלס ג'ט, ואל על – UP.

רשות שדות התעופה בישראל מאחלת  טיסה נעימה, שנה טובה וחתימה טובה לכל בית ישראל.

 

Exit mobile version