Site icon IAS

רש"ת תצמצם בכוח האדם כדי לשמור על איתנות פיננסית

נתב"ג. צילום עירית רוזנבלום

רשות שדות התעופה (רש"ת), עדכנה הערב כי התחזית לשנת 2020 שתוכננה ל-25.5 מיליון נוסעים, תרד כרגע בלמעלה ממיליון נוסעים ותעמוד על כ-24 מיליון נוסעים כתוצאה ממשבר הקורונה. בכך לא יגיע נמל התעופה בן גוריון לרף של נמלי התעופה הגדולים, העומד על 25 מיליון נוסעים בשנה.

הגרף לא כולל את ביטול טיסות קבוצת לופטהנזה שעליהן הודיעה היום ו-89 טיסות מבוטלות של חברת אטלס גלובל הטורקית. נמסר כי רשות שדות התעופה בוחנת שורה של צעדים כדי לצמצם בהוצאות התפעול, בקורסים ובגיוס עובדים. ההנהלה, בתאום עם ועדי העובדים, תדון בתחילת השבוע על המשך העסקת עובדים זמניים והוצאתם לחופשה על מנת לשמור על האיתנות הפיננסית של הרשות.

מחאת עובדי אל על היום. צילום יח"צ

עובדי אל על נגד ההנהלה: מנסה לפטר עובדים מעבר לנדרש

ואילו עובדי אל על מסרו היום כי הנהלת החברה הודיעה לנציגות העובדים "הודעה חד-צדדית, לפיה בכוונתה לפטר מאות עובדים קבועים, תוך שהיא מבטלת את ההצעה מרחיקת הלכת שניתנה לה אתמול על ידי נציגות העובדים וההסתדרות לצורך סיוע בפתרון המשבר, וכוללת מתן סיוע כספי מיידי מתוך משכורות כלל עובדי החברה, ואישור לפיטורים מיידיים של למעלה מ-200 עובדים הנמצאים בהכשרות".

מטעם העובדים נמסר עוד כי בעוד העובדים הציגו להנהלה מהלכים מרחיקי-לכת וכואבים הפוגעים בציבור עובדי החברה בכללותו, "הנהלת החברה מצידה בוחרת להתנהל באופן קיצוני ומקומם, כאשר היא נמנעת מקבלת החלטות בדבר פיטורים של חברי הנהלה ועובדים המועסקים בחוזים אישיים ויועצים חיצוניים, המועסקים במשכורות עתק של עשרות אלפי שקלים".

כאקט של מחאה עלו חברי נציגות עובדי אל על אל קומת משרדי הנהלת החברה והביעו את אכזבתם מהתנהלות ההנהלה.

שרון בן יצחק, יו"ר נציגות עובדי אל על:  "לצערי, הנהלת אל על עושה שימוש ציני במשבר הקורונה כדי לפגוע פגיעה אנושה בעובדים, והינה בוחרת במכוון לפטר עובדים ותיקים ומסורים שהם לב ליבה של החברה ושנתנו את מיטב שנותיהם לחברה, ושכרם נמוך ונושק לשכר המינימום במשק. במצב הדברים הנוכחי, תפקידנו כנציגות העובדים היא לקחת את המושכות ולהתנהג כמבוגר האחראי היחיד במשבר זה, וזאת לאור העובדה שהנהלת החברה מתחמקת מהעברת נתונים כספיים לנציגות העובדים ופועלת מאחורי גבינו בניסיון לפגוע בעובדים הנאמנים ביותר של החברה."

Exit mobile version