Site icon IAS

רש"ת פרסמה מכרז לשדה תעופה במקום השדה שבהרצליה

למרות שטרם נפלה ההחלטה היכן יוקם שדה התעופה שיחליף את שדה התעופה של הרצליה, פרסמה רשות שדות התעופה (רש"ת) בשבוע שעבר מכרז לתכנית מתאר ארצית ברמה מפורטת לשדה תעופה שיחליף את השדה הקיים בהרצליה. הוא אמור לתת מענה גם לתעופה הכללית אשר תתפנה משדה דב שבתל אביב.

התכנית תוגש במתכונת של תכנית תשתית לאומית או תכנית מתאר ארצית, או כל מתכונת אחרת עליו יורו גורמי התכנון, כאשר שדה התעופה המתוכנן יידרש לעמוד בסטנדרטים של תקני התעופה הבינלאומיים.

הרצליה הינו שדה תעופה לתעופה כללית ובו מבוצעות עשרות המראות ונחיתות מדי יום, בעיקר של בתי ספר ללימוד טיס המקיימים טיסות אימון, לצד פעילות מסוקים ופעילות תעופה כללית  אחרת.

השימוש בשדה הוארך עד אוקטובר 2018

באוקטובר 2009 החליטה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה כי השדה בהרצליה ימשיך לפעול חמש שנים נוספות, ובסיומן יידון עתיד השדה שוב. בתקופה זו השדה ימשיך להיות מסומן כשדה זמני בתוכנית המתאר המחוזית.

באפריל 2015 העניק בג"ץ ארכה של שישה חודשים לשימושים ספציפיים בשדה, למרות שפקע תוקף האישור לשימוש הזמני בשדה, לצורך מציאת פתרון חלופי. באוקטובר 2015 הוחלט להאריך את השימוש בשדה עד אוקטובר 2018 ובאוקטובר 2017 נחתם הסכם לפיו יוכשר שדה התעופה בחיפה לקליטה זמנית וחלקית של פעילות התעופה הכללית מהרצליה וזאת עד להקמת שדה תעופה חלופי במסגרת תת"ל 74 .

הליך התכנון של התכנית ייעשה במסגרת תת"ל 74 או כל תכנית אחרת שתחליף אותה ותתבסס על האתר שייבחר להקמת שדה תעופה כפי שתקבע הוועדה לתשתיות לאומיות, או כל מוסד תכנון אחר. זאת במסגרת השלב המקדים של בחינת החלופות שנערך בעת הכנת סקר אתרים ובחירת אתר מועדף להקמת שדה תעופה חלופי לצרכי התעופה הכללית" (תת"ל 74 ).

התכנית, בהנחיות רשות התעופה האזרחית (רת"א) ורש"ת, תמוקד בעריכה, ליווי ואישור התכנית לאחר אישור החלופה למיקום האתר הנבחר להקמת שדה התעופה על ידי מוסד התכנון ועד למתן תוקף לתכנית ופרסומה ברשומות.

שדה התעופה שיוקם על בסיס התכנית, ישמש כשדה התעופה המרכזי לתעופה בשטח קרקעי של כ-400 דונם. התכנית תכלול הוראות מפורטות הכוללות: הגבלות בנייה על הסביבה בהיבט של שימושי קרקע, הגבלות גובה, רעש מטוסים ומזעור סכנת ציפורים לתעופה. כמו כן היא תכלול הנחיות בעניין ייעודים ושימושי קרקע מותרים, זכויות בנייה, הוראות בנייה, הנחיות לשלביות ביצוע, הגבלות בנייה, תסקיר השפעה על הסביבה והוראות לניטור, למעקב ובקרה.

מועד אחרון להגשת הצעות: 8.1.2018.

Exit mobile version