Site icon IAS

רש"ת מתנגדת למיזוג ישראייר וסאן דור

רשות שדות התעופה (רש"ת) מתנגדת למיזוג חברות ישראייר וסאן דור, המשווקת טיסות שכר לכ-40 יעדים באירופה, אפריקה ואגן הים התיכון. במכתב ששלחה רש"ת לרשות להגבלים עסקיים ובפגישה עם נציגים מהרשות הובעה התנגדות למיזוג בגין החשש שלאחר המיזוג תפסיק ישראייר לטוס לאילת ולחיפה ובקו הפנים ארצי החשוב הזה תמשיך לפעול רק חברה אחת – ארקיע. אפשרות המדליקה נורות אזהרה אדומות ברשות להגבלים עסקיים.

נמל התעופה רמון אמור להתחיל לפעול בתחילת 2018, במקום הנמל הישן בתוך העיר אילת. האפשרות שבעקבות המיזוג של ישראייר בסאן דור תרד הפעילות התעופתית בנמל החדש, מטרידה מאוד את רש"ת, העושה מאמצים גדולים מאוד להגדיל את הפעילות התעופתית הצפויה בנמל הדרומי החדש.

כמו כן, טוענת רש"ת, כי המיזוג עם ישראייר יפגע בהכנסותיה, היות והיא תחויב, בגין המיזוג, לתת לאל על הנחות גדולות יותר לפעילות הקבוצה הממוזגת בנתב"ג.

רשת: "קהל משתמשי הקווים הפנים ארציים עלול להישאר רק עם ארקיע".

בכיר ברש"ת הסביר ל-IAS, כי אל על כבר הפעילה טיסות ב-2013 לאילת שאותן היא ביטלה מאוחר יותר, כדי להפעיל את המטוסים ליעדים משתלמים יותר בחו"ל. לאור זאת קשה לרש"ת להאמין, כי לאחר המיזוג, ימשכו טיסות ישראייר לאילת, ובהחלט יתכן שבמקום זאת, יופנו מטוסי ישראייר ליעדים באירופה הרווחיים יותר, במקום לשרת את הקו החשוב לאילת וגם את הקו לחיפה. הבכיר הדגיש, כי בכך עלול ציבור הנוסעים בטיסות הפנים ארציות להיוותר רק עם חברת ארקיע עם כל המשמעויות המונופוליסטיות הקשורות בכך.

באשר להיבט הכספי נטען, כי המיזוג של ישראייר בסן דור יגדיל את נתח השוק של אל על מעל 30% שבו ניתנת הנחה של 20%, כאשר מתחת לנתח שוק של 30% אחוז ניתנת הנחה של 15%.

הסכם המיזוג

על פי הסכם המיזוג ישראייר תהפוך לחברה בת בבעלות מלאה של סאן דור, וסאן דור תוחזק במשותף על ידי אל על (75%) ואי.די.בי תיירות (25%) ממניותיה. רכיב המניות נקבע בהתאם לתוצאות עבודה של חברת ייעוץ כלכלית, בכפוף להתאמות שנבעו מתוצאות בדיקות נאותות הדדיות שהצדדים ערכו ולמשא ומתן מסחרי שהתנהל בין הצדדים. במועד השלמת העסקה ולאחר האישורים הרגולטורים הדרושים תעביר אי. די. בי תיירות לסאן דור את כל 100% מניותיה בקבוצת ישראייר.

Exit mobile version