Site icon IAS

רכישת 100 מטוסי בואינג MAX 737 על ידי אליג'אנט אייר

מטוסי בואינג MAX 737 של חברת אליג'אנט אייר . צילום יח"צ

יצרנית המטוסים בואינג וחברת התעופה אליג'אנט אייר (Allegiant Air) הכריזו היום על הזמנה של 50 מטוסי בואינג MAX 737 עם אופציה להזמנה של 50 מטוסים נוספים. בעסקה הראשונה של חברת בואינג עם חברת תעופה אקסטרה לאו-קוסט, בחרה אליג'אנט אייר בשני דגמים 737-7 ו737-8-200 ממשפחת ה-737 MAX, המספקים את המחיר המשתלם ביותר עבור מטוס צר ויעיל (מעבר אחד) ובעלי זמינות גבוהה.

"הגישה שלנו לצי תמיד הייתה אופורטוניסטית, והעסקה המרגשת הזו עם בואינג אינה יוצאת דופן", אמר מוריס ג'יי גלאגר ג'וניור, יו"ר ומנכ"ל אליג'אנט. "בעוד שהאסטרטגיה שלנו תמשיך להתמקד במטוסים שהיו בבעלות קודמת, הזמנתם של כ-100 מטוסי 737 ישירות מהיצרן טומנת בתוכה יתרונות רבים לעתיד, כולל גמישות במקרה של צמיחה בתפוסה ופרישתם של מטוסים בשטח, יתרונות סביבתיים משמעותיים, וכן תצוגה מודרנית ופתרונות טכנולוגים שלקוחותינו יעריכו."

עם יעילות דלק משופרת, משפחת ה-737 MAX מאפשרת לחברות תעופה לייעל את הצי שלהן במגוון רחב של משימות. דגם ה-737-7 מספק עלויות תפעול נמוכות המאפשרות לספקים לפתוח קווים חדשים בסיכון כלכלי נמוך יותר, וה737-8-200 הרחב יותר מציע פוטנציאל הכנסה נוסף ומשמש כגודל מתאים במקרים של התרחבות שוק המאפיינת את חברות האקסטרה לאו-קוסט. בהשוואה לצי הנוכחי של אליג'אנט דגמי ה-737 החדשים יצמצמו את צריכת הדלק ופליטת הפחמן של החברה ב-20%.

"אנו נרגשים מכך שאליג'אנט בחרה בבואינג ובמטוסי ה-737 MAX מתוך מטרה לייצב את עצמם לקראת צמיחה עתידית, לקדם את היעילות ולשפר את ביצועי העלות התפעולית". אמר סטן דיל, נשיא ומנכ"ל החטיבה המסחרית של בואינג. "עסקה זו הינה עדות נוספות למעמדה הכלכלי של משפחת מטוסי ה-737 MAX בשוק הלאו קוסט ואנו נרגשים לעמוד לצד אליג'אנט בעוד הם משלבים את המטוסים החדשים בצי שלהם".

בואינג ואליג'אנט ישתפו פעולה בתמיכה בכניסתם של המטוסים החדשים לשירות, מה שיאפשר מעבר חלק כאשר החברה תוסיף את מטוסי ה-737 להפעלתה. אליג'אנט תשתמש גם בחבילה של כלים דיגיטליים מטעם Boeing Global Services על מנת לשפר עוד יותר את היעילות התפעולית. כיום חברת אליג'אנט מפעילה צי של 108 מטוסי איירבוס A319 ו-A320.

Exit mobile version