Site icon IAS

ריינאייר תסגור בקיץ בסיסים בשטוקהולם ובנירנברג בשל מחסור במטוסים

המשרד הראשי של ריינאייר בדבלין, אירלנד. מחסור במטוסים. צילום Ryanair

ריינאייר אחזקות (Ryanair Holdings), חברת טיסות הלואו-קוסט האירית, מסרה אתמול (ד') בעדכון למשקיעים כי החמרה באיחור המסירה בהזמנת מטוסי הבואינג  MAX737 200 המותאמים לה במיוחד, פירושה שעליה לשנות את לוחות הזמנים של יעדי קיץ 2020 נוספים. חברת התעופה מתכננת לסגור בסיסים בשטוקהולם סקבסטה (שוודיה) ונירנברג (גרמניה) בקיץ 2020. נירנברג היא גם אחד מהיעדים אליהם טסה ריינאייר מישראל.

"אנו צופים שנאלץ גם לקצץ בקיבולת במספר בסיסים קיימים אחרים בקיץ, וכעת אנו נמצאים בדיונים עם האנשים שלנו, האיגודים שלנו ושדות התעופה שיושפעו מכך כדי לסיים את ההפחתות הללו", נמסר בהודעת חברת התעופה. החברה סגרה כבר 4 בסיסים בספרד.

ריינאייר הזמינה בבואינג 135 מטוסי מקס 200 עם אופציה ל-75 מטוסים נוספים.

כיכר העיר של נירנברג עם הכנסיה הגדולה. ריינאייר סוגרת את הבסיס בה. צילום עירית רוזנבלום

מכיוון שאי הוודאות סביב חזרתו המתוכננת של MAX לשירות ממשיכה, צופה כעת רייאייר לקבל רק 10 מהמטוסים בזמן לעונת הקיץ. מ-58 אותם תכננה לקבל, הצטמצם המספר בהתמדה ככל שקרקוע המטוסים נמשך. רק לפני חודש, בתוצאות המחצית הראשונה של שנת 2019, נמסר מחברת התעופה כי היא הורידה את מספר ה- MAX שהיא צפויה לקבל ל-20 והזהירה מפני סגירת בסיסים וקיצוצים בעובדים.

"כתוצאה מכך, צמיחת התנועה הצפויה עד לסוף מרץ 2021 מצטמצמת מ-157 מיליון נוסעים ל-156 מיליון", ציינה החברה בהצהרה שהוציאה אתמול, ה-4 בדצמבר. מוקדם יותר השנה דיווחה חברת התעופה האירית על כוונתה להטיס 162 מיליון נוסעים באותה תקופה.

הטיסה מתחילת השנה 156.6 מיליון נוסעים

ריינאייר.עדיין ממשיכה לצמוח. צילום Ryanair

במהלך הקיץ הזהיר מנכ"ל קבוצת Ryanair, מייקל א'ולירי, בכמה הזדמנויות כי סגירות בסיס וקיצוצים בצוותים הם תוצאה מהבעיות הקיימות ב- MAX.

קבוצת ריינאייר הטיסה בחודש נובמבר 2019 11 מיליון נוסעים לעומת 10.4 מיליון בנובמבר שעבר – גידול של 6%. מתוכם 10.5 מיליון היו נוסעי ריינאייר – גידול של 4% וחצי מיליון נוסעי חברת Lauda אותה רכשה החברה בשנה שעברה.

לפי הודעת החברה, בחודש זה נחתו 93% מהטיסות במועד (לעומת 91% בנובמבר שעבר) כש-6% מהטיסות – 3,449 – התעכבו בשל מחסור בבקרי תעופה.

מתחילת השנה הטיסה ריינאייר, שהיא חברת התעופה הגדולה באירופה, 156.6 מיליון נוסעים לעומת 139.1 מיליון באותה תקופה ב-2018 – עליה של 9%.

Exit mobile version