Site icon IAS

ריינאייר מוכרת היום מיליון כרטיסים מ-9.78 יורו ל-24 שעות

ריינאייר. חנכה את הטיסות הבינלאומיות של נמל התעופה רמון. צילום Ryanair

חברת הלואו-קוסט ריינאייר (Ryanair) מקיימת היום, יום שני ה-22 באוקטובר, עד יום שלישי ה-23 בחודש בחצות, מכירה של מיליון מושבים ב-9.99 יורו ברשת האירופית שלה, למימוש בין החודשים נובמבר 2018 למרץ 2019, לרכישה באתר קישור

:בנוסף, ריינאייר מדווחת היום על ירידה של 7% ברווח במחצית הראשונה של השנה ל-1.2 מיליארד יורו (לא כולל הפסדי Laudermotion האוסטרית). לפי החברה, המחיר הממוצע של כרטיס בחברה –  46 יורו – ירד ב-3% בשל עודף קיבולת תעופתית באירופה, חג פסחא מוקדם ברבעון הראשון, שביתות חוזרות ונשנות של צוותי האוויר ומחסור בכוח אדם, אשר הביאו לביטולי טיסות במחירים גבוהים יותר – הלוא הן טיסות סופי השבוע.

המנכ"ל, מייקל אולירי, אמר כי כצפוי, מחירי המחצית הראשונה ירדו ב-3% בעוד "התנועה שלנו, שהושפעה בקיץ שוב ושוב משביתות של צוותי האויר, גדלה ב-6% והתפוסה נשארה 96%", אמר.

גביית העמלות הנוספות מהנוסעים כמו רכישת מושב, פריוריטי בורדינג ואחרים – עלתה בתקופה זו ב-27% והסתכמה ב-1.3 מיליארד יורו, אולם אלה קוזזו בשל עלייה במחיר הדלק הסילוני, עלויות שכר ועוד.

לפי דיווחי החברה, היא הוסיפה לצי המטוסים שלה 23 מטוסי B737s מה שמעמיד את צבר מטוסיה על 450. הקיבולת לחורף קוצצה באחוז אחד, כולל סגירת הבסיסים באיינדהובן שבהולנד ובברמן שבגרמניה, בתגובה לעלייה במחיר הדלק וירידה במחירים.

בחברה צופים שהתנועה בשנת 2019 תצמח ל-141 מיליון נוסעים (כולל 3 מיליון של לאודר-מושן). לקיץ הבא הכריזה החברה על בסיסים חדשים בבורדו, מרסיי, לונדון סאות'אנד והגדלת קיבולת בלוטון. בקיץ צופה ריינאייר להפעיל מעל 100 נתיבי תעופה חדשים.

מבצע בריינאייר, למימוש בין החודשים נובמבר 2018 למרץ 2019

עוד נאמר בדיווח, כי במצב של עלייה במחיר הדלק ל-85 דולר לחבית, עלייה בריבית והתחזקות הדולר – שולי הרווחיות של חברות התעופה נמצאים תחת לחץ ובלתי נמנע שחברות אירופיות חלשות לא ישרדו את החורף.  "בשבועות האחרונים קרסו  Skyworks השוויצית, VLM הבלגית, Small Planet & Azur Air הגרמנית, Cobalt הקפריסאית ו- Primera Air הסקנדיבית. במקביל, חברות תעופה גדולות יותר סוגרות בסיסים וחותכות קווי תעופה כדי למזער את הפסדי החורף. אנו צופים נפילות נוספות בחורף הזה ולא יכולים לשלול קיצוצים נוספים בקיבולת וסגירת בסיסים בריינאייר אם מחירי הדלק ימשיכו לעלות ומחירי הטיסות ימשיכו לרדת. בטווח הבינוני, קונסולידציה זו תיצור אפשרויות צמיחה למודל הלואו-קוסט (הקטנת הוצאות ומחירי טיסה) לריינאייר."

לא מכבר הוציאה החברה הודעת תיקון לצפי הרווח שלה ל-2019 מ-1.25-1.35 מיליארד יורו ל-1.10-1.20 מיליון יורו, בעקבות השביתות שבהן נקטו טייסי ריינאייר בגרמניה.

ריינאייר מביעה דאגה מפני ההיפרדות בריטניה מהאיחוד האירופי, ה-"Brexit" ("ללא עסקה") במרץ 2019 ורואה בו סיכון. "בעוד אנו מקווים כי יבוצע הסכם-מעבר ל-21 חודשים ממרץ 2019 עד דצמבר 2020, אנו עדיין מודאגים מכך שהזמן להשלמת הסכם כזה הולך ומתקצר. במקרה של Brexit קשה, בעלי המניות שלנו בבריטניה יטופלו כמי שאינם אזרחי האיחוד האירופי. מועצת המנהלים תגביל את זכויות ההצבעה של כל בעלי המניות שאינם באיחוד האירופי (ותגביל אותם למכירת מניות רק לאזרחי האיחוד האירופי), כדי להבטיח כי Ryanair תישאר ברובה בבעלות ובשליטת בעלי המניות של האיחוד האירופי".

החברה הגישה בקשה לרשיון מפעיל AOC בבריטניה כדי להגן על שלושת קווי הטיסה הבריטיים שלה "ואנחנו בהליך לקבל אותו לפני סוף 2018", נמסר מהחברה.

Exit mobile version