Site icon IAS

ריינאייר מברכת על פסיקת בית המשפט בעניין הסיוע לאייר פראנס – KLM

בניין המשרדים של חברת ריינאייר. צילום החברה

חברת ריינאייר (Ryanair) פרסמה הודעה בה היא מברכת על החלטת בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי כי הסיוע שניתן לחברת אייר פראנס – KLM בתקופת הקורונה בשווי 7 מיליארד אירו ב-2020 ו-4 מיליארד אירו ב-2021 אינו חוקי. ריינאייר קוראת כעת לנציבות האירופית להורות להחזיר לאלתר את חבילת הסיוע הממשלתית הבלתי חוקית הזו בהיקף של מיליארדי אירו מאייר פראנס-KLM ולהטיל תקנות נאותות כדי לתקן לפחות חלק מהנזק לתחרות שנגרמה.

מדוברות ריינאייר נמסר: "אחד ההישגים הגדולים ביותר של האיחוד האירופי הוא יצירת שוק אחד אמיתי לתחבורה האווירית. פסק הדין של היום מאשר שהנציבות חייבת לפעול כשומרת על מגרש המשחקים השווה בתחבורה אווירית ואינה יכולה לחתום על סיוע מדינה מפלה שהונפקה על ידי ממשלות באיחוד. התערבות בית המשפט היא ניצחון לתחרות הוגנת ולצרכנים ברחבי האיחוד האירופי.

במהלך מגפת הקורונה הוענקו למעלה מ- 40 מיליארד אירו לחברות התעופה באיחוד האירופי. בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי כבר קבע במקרים אחרים הנוגעים לסיוע ממשלתי כי מיליארדי היורו שקיבלו SAS, לופטהנזה וחברות אחרות היו בלתי חוקיים.

המנהל הכללי לתחרות של הנציבות האירופית עדיין לא פעל לכפות השבת הסיוע הבלתי חוקי, וגם לא הטיל כל אמצעי לתיקון הנזק לתחרות שנגרמה על ידי ממשלות שוודיה, דנמרק, גרמניה ואיטליה המעדיפות את חברות התעופה המקומיות שלהן על פני אחרות באיחוד האירופי. פסק הדין של היום מדגיש את הצורך של הנציבות האירופית לפעול באופן מידי להשבת חבילות הסיוע הממשלתיות הבלתי חוקיות ולהורות על תיקון לפחות חלק מהנזק שנגרם לתחרות. תחרות לא מעוותת מיטיבה עם הצרכנים באמצעות תעריפים נמוכים ובחירה. סובסידיות לא מוצדקות, לעומת זאת, מעודדות חוסר אפקטיביות ופגיעה בצרכנים בעשורים הבאים".

Exit mobile version