Site icon IAS

רגע ההכרעה על עתיד אליטליה מתקרב: סיכוי למשקיעים חדשים

אליטליה. ממשיכה להציג עליה במספר הנוסעים ובהכנסות צילום יח"צ

עם התקרבות המועד האחרון למשקיעים להגיש הצעה רשמית ותוכנית עסקית עבור חברת התעופה אליטליה, שרי הממשלה האיטלקית עדיין מנסים לבסס את מבנה הקונסורציום שאמור להציל את החברה הלאומית פושטת הרגל.

חברת הרכבת האיטלקית Ferrovie dello Stato – FS – אמורה להוביל את מבצע ההצלה של אליטליה, והיא תציג עד שבת הקרובה, ה-15 ביוני, הצעה ותכנית עסקית ל"אליטליה החדשה" – כשהדד-ליין להגשה כבר נדחה פעמים אחדות.

FS צפויה להשקיע באליטליה לצד חברת התעופה האמריקנית דלתא איירליינס, כאשר הממשלה האיטלקית תורמת את חלקה והמשרד לפיתוח כלכלי מעורב בהשקה המחודשת של חברת התעופה.

אבל שרי איטליה ומנהלי אליטליה אמרו כי צפוי שמשקיעים נוספים – אחד או יותר – יצטרפו גם הם לתאגיד. למרות התקרבות הדד-ליין, טרם ידוע מי יהיו המשקיעים החדשים. "הם עובדים על זה, אנחנו מחזיקים אצבעות", אמר שר התחבורה דאנילו טונינלי לרדיו 24 ב-4 ביוני. התקשורת האיטלקית דיווחה כי קבוצת התשתית טוטו אחזקות מעוניינת להצטרף לתאגיד, אך FS מתנגדת לרעיון.

קבוצת התשתיות אטלנטיה, הנמצאת בשליטת משפחת בנטון, בעלת הזיכיון להפעלת גשר מוראנדי בגנואה – שהתמוטט באוגוסט 2018 והרג 43 איש – נחשבת גם היא למועמדת. שר הפיתוח הכלכלי של איטליה וסגן ראש הממשלה, לואיג'י די מאיו, הבהיר ב-21 במאי כי הבחירה של משקיע נוסף בתאגיד של אליטליה תהיה עצמאית ומנותקת מכל תיק אחר, בהתייחסו להשערות התקשורת האיטלקיות שבתמורה להשקעה באליטליה יכולה אטלנטיה לבקש שלא להוציא מידיה את הזיכיון להפעלת גשר מוראנדי בעקבות האסון,

ג'יאנפרנקו בטיסטי, מנכ"ל חברת הרכבת האיטלקית, המשקיעה העיקרית באליטליה. צילום FS

להשתלב באסטרטגיית הגדלת התיירות לאיטליה

ממשלת איטליה שאופת לשלב את אליטליה "המתחדשת" במודל אסטרטגיית תחבורה שיגדיל גם את התיירות למדינה.

חברת התעופה האיטלקית הגישה בקשה לפשיטת רגל במאי 2017, לאחר שנדחקה על ידי תחרות אגרסיבית של חברות הלואו-קוסט והרכבות המהירות. מאז חלו עיכובים חוזרים ונשנים וסיבוכים בתהליך של מציאת דרך להציל את המוביל הלאומי.

עם זאת, בשנתיים שחלפו הצליחה החברה להגיע לגידול בהכנסותלהציע טיסות מתל אביב לוושינגטון דרך רומאלזכות בפברואר בתואר חברת התעופה הדייקנית ביותר ועוד. לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), בישראל הטיסה אליטליה בחודשים ינואר-אפריל 2019 142,6 אלף נוסעים יוצאים ונכנסים – עליה של קרוב ל-5% לעומת אותה התקופה אשתקד.

עתה מגיעה שעת המבחן, כאשר אליטליה – הפועלת מתוקף הלוואת גישור של 900 מיליון יורו שקיבלה מממשלת איטליה – אמורה להחזיר את ההלוואה לממשלה עד סוף חודש זה, יוני 2019.

Exit mobile version