Site icon IAS

קטאר איירווייס רוכשת 9.99% ממניות IAG

קטאר איירווייס, חברת התעופה הקטארית  שבסיסה בדוחא הודיעה על רכישת 9.99% ממניות קבוצת IAG – International Airlines Group , בסכום כולל של 1.7 מיליארד דולר.

קבוצת IAG (בעלת המניות העיקרית  בחברות התעופה בריטיש איירווייס, וולינג –Vueling ואיבריה) וחברת התעופה קטאר איירווייס, חברות בברית התעופה וואן וורלד(Oneworld)  ובקשרים עסקיים הדוקים.

מנכ"ל IAG, ווילי וולש התייחס לעסקה ואמר:" אנו שמחים שקטאר איירווייס אחת מחברות התעופה המובילות בעולם רכשה חלק ממניות הקבוצה. נמשיך לשתף פעולה ולהתרחב כקבוצת חברות התעופה המובילות בעולם".

על פי חוקי נציבות האיחוד האירופי מעל למחצית מניות קבוצת IAG צריכות להיות בשליטת בעלי מניות תושבי האיחוד האירופי. מהנהלת חברת התעופה קטאר איירווייס נמסר כי שיש בכוונתה בעתיד לרכוש מניות נוספות של קבוצת IAG.

אכבר אל בייקר, מנכ"ל קטאר איירווייס, אמר:" רכישת מניות קבוצת IAG מהווה עבורנו הזדמנות מצוינת להרחבת פעילותנו. לאחר שהצטרפנו לברית וואן וורלד זה טבעי שנעבוד בשיתוף פעולה הדוק בהווה ובעתיד".

גורמים בבריטניה הביעו דאגה גדולה מהעסקה בשל תמיכתה של קטאר בארגוני טרור. לאחרונה הודיעה קבוצת הכדורגל המפוארת של ברצלונה, "ברסה" כי אין בכוונתה להאריך את הסכם שיתוף הפעולה עם קטאר איירווייס.  

 

Exit mobile version