Site icon IAS

קטאר איירווייס משיקה קוד משותף עם חברת הרכבות הגרמנית

מטוס בואינג 787 דרימליינר של קטאר איירווייס. . צילום Depositphotos

חברת התעופה הקטארית קטאר איירווייס (Qatar Airways) הודיעה על שיתוף פעולה בקודשייר (קוד משותף) עם הדויטשה באהן (Deutsche Bahn), אחת ממפעילות הרכבות הגדולות באירופה. הנוסעים שינחתו עם קטאר איירווייס בנמל התעופה בפרנקפורט, יוכלו להגיע בנסיעה רציפה ברכבת לשטוטגרט, נירנברג, הנובר, לייפציג, קלן, דיסלדורף, מינכן והמבורג וכך גם בכיוון ההפוך.

מנכ"ל קבוצת קטאר איירווייס, אכבר אל באקר, אמר: "הסכם הקודשייר מחזק עוד יותר את הקשרים בין גרמניה לקטאר. אנחנו עדים לדרישה הולכת וגוברת לנסיעות בין גרמניה לקטאר ומעבר לה. היעדים החדשים שלנו במסגרת הסכם השיתוף לא רק עונים על הביקוש הזה, אלא מספקים שירות לנוסעים המוערכים שלנו בדוחא ומעשרות יעדים ברחבי העולם למקומות חדשים ומרתקים לטייל בגרמניה".

חברת קטאר איירווייס מפעילה כיום 35 טיסות שבועיות בין דוחא לפרנקפורט, מינכן וברלין.

תחנת הרכבת המרכזית של הדויטשה באהן בהאנובר שבגרמניה. צילום Depositphotos

ברתולד הובר, חבר הנהלת הדויטשה באהן, אמר: "אנו שמחים מאוד לחזק עוד יותר את שיתוף הפעולה המוצלח והארוך שלנו ב-Rail & Fly עם קטאר איירווייס באמצעות הסכם הקודשייר החדש. הרשת של שני הגופים מציעה ללקוחות המשותפים שלנו מסע חלק, קל וגמיש אל ומערי גרמניה השונות".

מטוסים ורכבות – תופעה מתרחבת באירופה

קטאר איירווייס חשפה לא מכבר את היעדים החדשים שלה לשנת 2020 בתערוכת התעופה בכווית. בנוסף לאלה שהוכרזו לאחרונה בסנטוריני שביוון, דוברובניק בקרואטיה ואוסאקה ביפן, היא תציע יעדים בקזחסטן, טורקיה, פיליפינים, גאנה ועוד. עם 177 יעדים ברחבי העולם, היא נחשבת לאחת מחברות התעופה המקושרות ביותר בעולם.

התופעה של שילוב מטוס-רכבת כבר אינו חדש, אך מתעצם בתקופה של "שיימינג" לתעופה ולתשומת הלב המוגברת לתופעת הזיהום האקלימי שגם תעשיית התעופה שותפה לו.

באירופה כבר פועלים שיתופי פעולה כאלה בין חברת התעופה SWISS וחברת הרכבות של שווייץ (SBB) בין נמל התעופה של ציריך לתחנות הרכבת בבזל ובלוגאנו, כאשר השנה יצורפו גם ברן, לוצרן, אנדרמט, אינטרלאקן וצרמט.

שיתוף פעולה דומה קיים בגרמניה בין לופטהנזה לחברת הרכבות וגם חברת אוסטריאן איירליינס מציעה שירות בשיתוף עם חברת הרכבות האוסטרית מתחנות הרכבת של לינץ וזלצבורג. חברת התעופה ההולנדית קלמ מציעה גם היא נסיעות ברכבת מנמל התעופה סכיפהול שבאמסטרדם לבלגיה וצרפת. כמו כן הודיעה החברה כי החל מחודש מרץ השנה תבטל את אחת מטיסותיוה היומיות בין בריסל לאמסטרדם ותעודד את הנוסעים להשתמש ברכבת המהירה בין המדינות.

כתבה קודמת: רכבות במקום מטוסים באירופה – כבר לא תופעה שולית

Exit mobile version