Site icon IAS

קחו אתכם לטיסה את המיטה עם "קפסולת השינה"

קפסולת השינה של נוי מסיקה. להקל על ההירדמות במושבים הצפופים. צילום יח"צ

התחרות הגדולה והוזלת מחירי הטיסות הביאו לירידה משמעותית בנוחות הישיבה בטיסות המוזלות והסדירות. רוחב הכיסא קטן והמרחקים בין שורות הנוסעים צומצמו, מה שמקשה למצוא תנוחה נוחה לתנומה. נוי מסיקה סטודנטית לעיצוב תעשייתי ב-HIT, ניסתה לתת תשובה לבעיה זו בעזרת "קפסולת השינה".

הפרויקט מוצג בתערוכת הבוגרים של הפקולטה לעיצוב HIT מכון טכנולוגי חולון, שפתוחה עד ה-1 באוגוסט.

קפסולת השינה, כבר עוררה עניין בחברות התעופה ונוי מיהרה לרשום פטנט על המוצר המקורי. הקפסולה מורכבת משני חלקים :

קפסולה-נפתחת לכרית המתממשקת למושב הנוסע.

הכרית מעניקה תמיכה לראש והצוואר (תמיכה מימין ומשמאל). בנוסף, בחלקה הקדמי של הכרית, מחוברת רצועה המכסה את העיניים ומונעת את נפילת הראש קדימה.

בנוסף לתמיכה הפיזית, הכריות הצדדיות וכיסוי העיניים מעניקים תחושה אינטימית המקלה גם היא על ההירדמות. הקפסולה כולה בעלת "גזרת גופיה" ועשויה בדים אלסטיים – דבר המאפשר התאמה שלה לגדלים ולמידות המשתנות ממטוס למטוס.

בנוסף, גזרת הגופייה מאפשרת התממשקות למושב הנוסע מבלי להפריע לצפייה במסך עבור המשתמש היושב מאחור.

רצועת נשיאה-נפתחת למדרך עבור הרגליים.

מדרך הרגליים למטוס של נוי מסיקה. צילום יח"צ

את הרצועה ניתן לחבר למגש המטוס. המדרך מאפשר נדנוד של הרגליים ובכך מסייע למניעת הירדמות כפות הרגליים – תופעה נפוצה בטיסות ארוכות. המדרך בעל בליטות להגברת החיכוך עם כף הרגל ושיפור זרימת הדם. בנוסף, ניתן לשנות את גובה המדרך בהתאם לגובה המשתמש ולתנוחת הישיבה הרצויה.

שני המוצרים נארזים יחד בקלות לקפסולה הנוחה לנשיאה. המדרך מתקפל, והחלק המשמש להארכה/קיצור הרצועה בזמן "מצב טיסה" – הופך לאבזם המהדק את הקפסולה בזמן נשיאתה.

בתערוכת הבוגרים של HIT מציגים הסטודנטים מנעד רחב של עיסוק וממשיכים לשקף דילמות, שינויים ותחומים המעסיקים את החברה והחוויה האנושית. חלק מהפרויקטים מתקיימים בהצלבות שבין התעשייה, הטכנולוגיה והצרכים האנושיים. פרויקטים רבים מציגים תעוזה מחשבתית, חומרים חדשים, אפליקציות, ממשקים ופריטים יוצאי דופן, הנראים כאן לראשונה.

תערוכת בוגרים HIT מכון טכנולוגי, רחוב גולומב 52 בחולון. שעות פתיחה: בימים א,ב,ד,ה 16:00-22:00, ימי ג' 10:00-22:00,  ימי ו' 10:00-13:00, ביום א' 22/7 סגור (ט' באב).

Exit mobile version