חברת התעופה הסינית היינאן איירליינס הודיעה אמש (ב') כי היא מתכננת לפתוח קו טיסות ישיר לגואנז'ו, מרכז הייצור העולמי וביתו של שחקן הכדורגל הישראלי ערן זהבי, מישראל. החברה, ציינה אתמול , באירוע סגור, שנה לפתיחת קו בייג'ינג – תל אביב ועימו את השקת פתיחת קו התעופה החדש שנחאי – תל אביב. לרגל האירוע הגיע לארץ ז'אנג ווי פאנג (Zhang Weifengb) מנהל כוח האדם הראשי של החברה לישראל, להובלת מהלך גיוס צוותי אוויר ישראלים לצוות העובדים הבינ"ל של החברה, כחלק ממאמציה להתאים את המוצר שלה לשוק הישראלי.
היינאן איירליינס החלה בעריכת סבב מיונים לצוותי אוויר ישראלים שיהוו חלק מצוות העובדים הבינ"ל של החברה ויוצבו בבייג'ינג. היינאן צפויה לגייס כ-30 דיילים ישראלים, שיבחרו מתוך המאות שהגישו את מועמדותם לתפקיד בחברת התעופה הרביעית בגודלה בסין. במהלך הגיוס פנתה החברה לצעירים וצעירות בעלי זיקה לסין ותרבותה, המעוניינים להעמיק באמצעות העבודה בחברה הסינית את היכרותם עם המעצמה העולה מהמזרח. העובדים שיעברו את תהליך המיון יחתמו על חוזה עבודה בן שנתיים במהלכו יוצבו בעיר בייג'ינג. הם יעברו קורס הכשרה בן שלושה חודשים, שבסיומו יטוסו בעיקר לישראל, וליעדים בינ"ל נוספים של החברה.
לי ליאנג מנכ"ל היינאן איירליינס ישראל: "מיומנו הראשון בארץ שמנו לנו ליעד לגייס צוותי אוויר ישראלים על מנת להמשיך ולהתאים את המוצר שלנו לשוק הישראלי. אנו מופתעים מאוד לטובה מהתוצאות בארץ ועוצמתו של השוק הישראלי, ומודעים היטב לדרישות הנוסע הישראלי בכל הקשור למחיר ושירות. בכדי לספק לנוסעים הישראלים הנאמנים שלנו את השירות הטוב ביותר הוחלט על מהלך גיוס דיילים ודיילות ישראלים שישרתו בעיקר על הקווים שלנו לישראל ונערך בעיצומם של ימים אלו. המטרה היא לגרום לנוסעים הישראלים להרגיש לא רק בטוחים ומרוצים מהשירות כפי שהם היום, אלה גם בבית."
עוד הוסיף ליאנג: "לאחר כל זאת אני יכול לבשר כעת כי אנו בעיצומה של בדיקת כדאיות לפתיחת קו ישיר מגואנז'ו גם כן. לאור האמון הרב שמביע המטה בשוק הישראלי, ההצלחה לה אנו זוכים, ושיתוף הפעולה הפורה עם ממשלת ישראל אני לא רואה סיבה שלא לפתוח קו נוסף בעתיד הקרוב ובכך לחבר את שלושת הערים החשובות בסין לישראל".
כניסתה של היינאן איירליינס לשוק הישראלי באפריל 2016 שינתה את מפת התיירות הנכנסת לישראל מסין, והובילה למהפכת מחירים עבור הנוסעים הישראלים לסין ולמזרח. ב- 12 החודשים הראשונים לפעילות החברה בארץ ממאי 2016 ועד אפריל 2017, הטיסה היינאן איירליינס 76,649 נוסעים בקו תל אביב-בייג'ינג-תל אביב. החברה תופסת כיום כ-63% משוק הטיסות הישירות לסין וממנה, כאשר כ-30% מהנוסעים ישראלים וכ-70% סינים. בחודשים ינואר-אפריל 2017 נכנסו לישראל 35,800 תיירים מסין ונרשם זינוק של 116% בתנועת התיירים מסין לישראל. ניכר כי זו השפעה דרמטית של כניסת היינאן איירליינס שהובילה בשנה האחרונה לזינוק במספר התיירים ואנשי העסקים המגיעים לישראל מסין.
לפני כשבוע הכריזה היינאן איירליינס כי תשיק בספטמבר קו תעופה חדש בקו שנחאי – תל אביב אשר צפוי להוביל לזינוק נוסף במספרם של המבקרים הסינים בישראל ומהווה גם בשורה צרכנית לנוסע הישראלי – יעד חדש במזרח. כניסתה של היינאן איירליינס לשמיי ישראל לוותה בהוזלת מחירים משמעותית, וכך צפוי גם להיות בקו החדש. החל מ-12 בספטמבר השנה, תפעיל היינאן איירליינס שלוש טיסות שבועיות ישירות לשנחאי (לשדה התעופה פודונג – PVG) בימים א', ג', ה' במטוסי דרימליינר חדישים (על פי רוב – 787-900). הטיסות יצאו מנתב"ג ב-13:55 שעון מקומי וינחתו בשנחאי ב-5:30 למחרת. הטיסות יצאו משנחאי בימים א', ג', ה' ב-1:25 לפנות בוקר וינחתו בנתב"ג ב-8:30 באותו יום.
מחירי כרטיסי הטיסה יתחילו ב-669 דולר הלוך חזור במחלקת תיירים והחל מ- 2,749 דולר הלוך ושוב במחלקת עסקים. בעקבות החתימה על הסכם השיווק בין משרד התיירות והחברה פתחה היינאן איירליינס את הטיסות למכירה בכל מערכות ההפצה. עוד הודיעה החברה על החלטתה על הוספת טיסה בקו תל אביב–בייג'ינג לאור הביקושים בחודש ספטמבר, שיתווספו לארבע הטיסות השבועיות הקבועות.
היינאן איירליינס היא חברת התעופה הרביעית בגודלה בסין וחברת התעופה הפרטית הגדולה ביותר בסין. החברה מחזיקה בצי של 177 מטוסים ובבעלות קבוצת HNA – ענקית אחזקות סינית שעל נכסיה נמנים רשתות מלונות בינלאומיים וחברות לוגיסטיקה. פתיחת קו תעופה נוסף, פחות משנה וחצי לאחר השקת הקו לבייג'ינג, מהווה הבעת אמון מרשימה מאוד מצד החברה בישראל ובשוק הישראלי. חברת היינאן איירליינס הינה חברת התעופה הסינית היחידה הזוכה לחמישה כוכבי דירוג של Skytrax. החברה מפעילה מטוסי אירבוס A330 בקו שלה לבייג'ינג ותפעיל כאמור מטוסי דרימליינר (בואינג 787-900) חדישים בקו לשנחאי. בשבוע הבא תערוך החברה ימי מיון וגיוס צוותי אוויר ישראלים בתל אביב כחלק מאמציה להמשיך ולהתאים את המוצר שלה לשוק הישראלי.