Site icon IAS

קוסטה נברינו – מקדש תיירות ביוון המודרנית

Costa Navarino Resort Greece. Uzi Bechar

Costa Navarino Resort Greece. Uzi Bechar

מי שמגיע לאתר הנופש היוקרתי קוסטה נברינו, ברצועת החוף הבתולית של דרום מערב הפלופונז ,שבחבל מסינייה ביוון, לא חושב על צדק חברתי. נראה שבאזור הזה לא שמעו על צדק חברתי וייתרה מזו לא בטוח שתרגישו בכלל שאתם ביוון, אחת המדינות הנתונות במשבר כלכלי מהחמורים שידעה יבשת אירופה.

"מקדש התיירות היווני", קוסטה נברינו, מיועד לאניני טעם עשירים, ללא בעיות אוברדראפט בבנק ,סלבריטאים וסתם אנשים שאוהבים את החיים היפים. בזמן שהותי בריזורט רצו שמועות על ביקור של כמה מהאלים הידועים במיתולוגיה ההוליוודית: אנג'לינה ג'ולי, בראד פיט, הילדים ואיתן הוק. לצערי, לא התמזל מזלי לשחות לצידה של אנג'לינה בביקיני בבריכת השחייה המהממת, אבל איתן הוק נראה בערב לוגם דרינק בבר של האגורה (הכיכר המרכזית ומרכז החיים של המלון).

טיסה ישירה  ונעימה בחברת התעופה היוונית אגאן איירליינס אורכת כשעה וחצי מתל אביב לנמל התעופה של אתונה ומשם מתחילה הדילמה, כיצד ממשיכים מפה "למקדש התיירות היווני" ?

האפשרויות העומדות בפני התייר הישראלי הן שלוש: הראשונה, להמתין עד לשעה 15:35 (ההגעה לאתונה היא ב- 9:00 בבוקר גם בטיסת אל על, לעומת זאת טיסת אולימפיק מגיעה ב-15:25) ולטוס מאתונה לקלמטה, בירת חבל מסינייה (50 דקות טיסה) ומשם ברכב כ-45 דקות. השנייה, שאטל של אתר הנופש, שיוביל אתכם בנסיעה האורכת כ-4 שעות, היישר לחממה המפנקת. ואילו האפשרות השלישית והמומלצת היא לשכור רכב ולהגיע באופן עצמאי לאתר, בנסיעה של כשלוש שעות או יותר במידה שבוחרים גם ליהנות מהכפרים הציוריים ומאתרי התיירות הקיימים לאורך מסלול הנסיעה.

חברת TEMES מאתונה, שאחראית על הפיתוח המואץ של אזור קוסטה נברינו מבטיחה שבקרוב תושלם בניית הכביש המהיר ותקצר את הנסיעה ב-45 דקות.

אזור הפלופונז, הוא האי הגדול ביוון,המופרד מהיבשת היוונית על ידי תעלת קורינתוס המחברת בין הים האגאי לים היווני. שנים של עבודה מאומצת אפשרו את בניית התעלה. הקמת אזור הנופש קוסטה נברינו ערכה כ- 25 שנה, מפיתוח הקונספט התיירותי הייחודי פרי חלומו של אייל הספנות היווני וסיליס קונסטנטקופולוס, יליד המקום ועד פתיחת בתי המלון המפוארים בהשקעה של כ-350 מיליון אירו, שחלקם הופנו לפיתוח תשתיות במטרה למזער את הפגיעה בטבע ובשימת דגש מיוחד על ערכי תיירות אקולוגית.

Costa Navarino Resort Greece. Uzi Bechar

מלונות היוקרה, Westin ו- The Romanos, עוצבו בסגנון אחוזות מסינייה ההיסטוריות, בחיפוי אבן טבעית ופריטי ארכיטקטורה ייחודיים בחדרי המגורים שמעניקים הרמוניה עיצובית מושלמת עם הנוף הטבעי באזור.
בריזורט, 766 חדרים בשני בתי המלון מסוג דה לקס  :
(The Romanos (321),  The Westin Resort (455
כאשר, The Romanos הוא היוקרתי יותר מבין השניים ונבחר ע"י מגזין Traveler בשנת 2011 ל- Favorite Overseas Leisure Hotel. החדרים באתר הנופש הם מסוגים וגדלים שונים, כשהמחירים משתנים בהתאם לעונה.

בתקופה זו, שיא העונה, המחירים נעים מ-240 יורו ללילה ל- 25 אלף יורו ללילה.
אֶפכאריסְטו (תודה) למארחים הנפלאים שלי שהחליטו לשכן אותי בחדר VIP בגודל 49 מ"ר, Junior Infinity Suites, עם בריכה פרטית, שמחירו כעת 440 יורו ללילה. החדר מתאים לזוג עם שני ילדים, מעוצב בריהוט מודרני ברמה גבוהה ומאובזר היטב. הגלישה באינטרנט היא חינמית בכל חדרי המלון.

היו שני דברים בחדר שרציתי לארוז איתי במזוודה למזכרת: מיטה מפנקת בגודל קינג סייז, נוחה להפליא שהמתיקה את החלום על פגישה עם אנג'לינה, והשנייה הבריכה הפרטית, הדובדבן שבקצפת, שהופכת כל חופשה זוגית או עם ילדים למושלמת.

Costa Navarino Resort Greece Villa

המחיר של עד 25 אלף יורו ללילה, מתייחס לשתי הוילות Ithomi ו-Koroni
הממוקמות במלון  The Romanos .
הוילות מצולמות לעיתים קרובות למגזינים ברחבי העולם כדוגמא לאתרי נופש מומלצים לעשירי העולם. בוילות בריכה בגודל 73 מ"ר ושתי קומות מעוצבות, עם שף וצוות שלם העומד לרשות האורחים 24 שעות ביממה. הוילות ממוקמות על החוף עם נוף קסום לים ולמגרשי הגולף. לפנק..לפנק. לפנק..

אתר הנופש קוסטה נברינו הוא גדול במיוחד ומציע את כל השירותים הדרושים לחופשה מנצחת: מגרשי גולף מהאיכותיים בעולם עם נוף מרשים לים ולכפרים ציוריים, מספר בריכות מעוצבות הפזורות בחוכמה לאורך הריזורט, ומאפשרות הנאה מלאה גם כשהמלון בתפוסה מלאה. מגרשי טניס, סקווש, כדורסל, באולינג, קט רגל וספורט ימי. מומלץ להצטרף לרכיבת אופניים קבוצתית, האורכת כשעתיים בליווי מדריך הולנדי חסון העונה לשם ג'ון, דרך מטעי זיתים, כפרים אותנטיים היישר לחוף הים של Voidokilia במפרץ יווני בתולי. כשמנגד ארמון עתיק בפסגת הגבעה. נוף המפרצים והים מתמזגים לתמונת שער מתצפית פסגת הגבעות מסביב. המחיר 50 יורו לאדם, ילדים חינם.

שייט לאי Proti ועגינה במפרצון ציורי קטן, עם חול זהוב בשם Vourlia Bay, יעניק חוויה מיוחדת לחופשה. לבעלי רישיון צלילה קיימת אפשרות לצלול בליווי מדריך לעומק 30 מטר. או סתם ליהנות מצלילת שנורקלים משפחתית לאוניה יוונית שהוטבעה במלחמה ונמצאת סמוך לחוף. לעצלנים שבקבוצה, שיזוף וצפייה על הים תספיק. בדרך אל האי הלא מיושב נראים עיזי בר מקפצים בין הסלעים, מנזר נטוש וסלע מיוחד בצורת ראש פיל שנוצר בעיצובה של הרוח.

4,500 מ"ר של מתקן ספא מאלף ביופיו הקרוי Anazoe Spa , עומד בתשלום לשירות האורחים ועושה שימוש במוצרי הטיפוח המיוצרים לפי נוסחאות עתיקות יומין של שמנים מועשרים בעשבי מרפא מקומיים. אגף שלם המיועד לילדים נמצא בריזורט עם בריכה מעוצבת  לילדים, מגלשות מים, מתקן משחקים ושינה, משחקי וידאו, מזללת המבורגרים ומילקשייק (The Diner)  ומוזיאון טבע מעניין .

Costa Navarino Resort Greece. Uzi Bechar

אומרים שאין חופשה מושלמת ללא אוכל משובח, אז הסירו כל דאגה מלבכם, כ-12 מסעדות פזורות בריזורט, ומציעות ארוחות מגוונות: מסלט יווני הכולל עגבניות של פעם, זיתי קלמטה ושמן זית מקומי, שלכאורה נראה פשוט אבל עדיין לא טעמתי כמוהו בארץ, ועד ארוחות מורכבות של דגים, פירות ים, בשרים ועוד תבשילים מקומיים ובינלאומיים מלווים באוזו יווני משובח שגורמים לך לשכוח את החברים הסובלים בארץ. כמו כן, ניתן להשתתף בשיעור בישול הכולל ארוחה, בוילה הממוקמת לא רחוק מהעיר Pylos ומלווה בסופו בריקוד יווני טיפוסי ע"י המארחות, שתי נשים יווניות הלבושות בלבוש מסורתי שמצטיינות בריקוד יותר מבישול.

ארוחת בוקר עשירה מוגשת במסעדת Morias עם מגוון רחב של מאפים, לחמים, מנות חמות, גבינות, נקניקים ועוד. חלת דבש טבעית תלויה על מתקן מיוחד משכה במיוחד את תשומת לב האורחים, שלא היססו לטעום.

לאוהבי הקניות, מספר חנויות בוטיק ממוקמות באזור האגורה ומציעות מותגים ומזכרות במחירים שירוקנו לכם את הארנק במהרה. את זיתי הקלמטה ושמן הזית מומלץ לרכוש בעיר הנמל הקרובה Pylos או בדיוטי פרי של אתונה. בית מרקחת ושירות דואר נמצאים גם הם לשירות האורחים באתר הנופש.

אתרי תיירות נוספים בסביבה:

פילוס– עיירת חוף ציורית עם מבצר ממנו נשקף נוף קסום וכיכר מרכזית (פלטיאה) עם חנויות מזון מזכרות ובתי קפה. נסו ללגום אספרסו קצר במקום קפה יווני וחסכתם לעצמכם עוגמת נפש. באזור Pylos נערך בשנת 1827 "קרב נברינו" המפורסם בין צי עותומני-מצרי שנועד לדכא מרד יווני לבין הצי המשותף של בריטניה, צרפת ורוסיה שסייעו ליוונים במאבקם לעצמאות.

ארמון נסטור– עם ממצאים מיקניים, נבנה ×¢"י Neleus אביו של המלך נסטור, הגיבור המיתולוגי של מלחמת טרויה. הארמון בנוי מ-3 בניינים שהמרכזי שימש כמעונו של המלך.

השלב השני של פיתוח אזור קוסטה נברינו כולל בניית שני מתחמי מלונות חדשים בהשקעה של כ-850 מיליון יורו בניצוחה של חברת TEMES מאתונה.
לפרטים נוספים- www.costanavarino.com

הכותב היה אורח משרד התיירות של קוסטה נברינו וחברת התעופה אגאן איירליינס.

Exit mobile version