Site icon IAS

קונסולידציה תעופתית מגבילה תחרותיות ופוגעת בנוסעים

מחקר שנערך לאחרונה ע"י חברת GRA עבור איגוד התאחדויות סוכני הנסיעות ( ECTAA) , פדרציית הנוסעים האירופאית ( EPT) וההתאחדות האירופאית לטכנולוגיה ושירותי תיירות (ETTSA) מצא כי מיזוגים, רכישות, עסקאות משותפות והסכמי קוד שייר בין חברות תעופה תרמו לאורך השנים לצמצום התחרות בענף התעופה, להעלאת מחירים ולצמצום אפשרויות הבחירה של הלקוח.

עוד עולה מהמחקר כי ככל שחברות התעופה ובריתות התעופה מתרחבות וגדלות, הן דוחפות את לקוחותיהן לרכישה ישירה באמצעות אתרי האינטרנט שלהן, ובכך מונעות תחרות והשוואת מחירים.  יתרה מזאת, חברות תעופה רבות מונעות מידע מסוכני הנסיעות ומטילות מגבלות – לרבות קנסות – על לקוחות המבקשים לרכוש כרטיסי טיסה במערכות הפצה עצמאיות וניטרליות.

"במיוחד כעת, כאשר חברות התעופה מתמזגות (קונסולידציה), הדרך האפקטיבית ביותר להבטיח ללקוחות אפשרות הוגנת למצוא אופציית טיסה זמינה, בה ניתן להשוות מחירים באופן ניטראלי, היא רק באמצעות מערכות הפצה בלתי תלויות" –קובע המחקר.

"ממצאי המחקר חושפים את ההשפעה השלילית של מיזוגים בענף התעופה", אמר כריסטוף קלנר (Christoph Klenner), מזכ"ל התאחדות האירופאית לטכנולוגיה ושירותי תיירות (ETTSA). " מיזוגים מפחיתים  את מספר חברות התעופה המתחרות בשוק ויתרה מזאת חברות תעופה גדולות וקבוצות תעופה הופכות להיות חזקות יותר. תהליך שמאפשר להן לצמצם את השקיפות ולשלול מהנוסעים להשוות מחירים. הנוסעים הופכים להיות שבויים בידי חברות התעופה הגדולות".

מישל דה בלוסט (Michel de Blust) , מזכ"ל איגוד התאחדויות סוכני הנסיעות ( ECTAA) אמר בתגובה:"  מערכות הפצה בלתי תלויות מהוות תפקיד מרכזי במתן שקיפות ובחירה אמיתית לצרכנים ולנוסעים. כפי שמוכיח המחקר, אם קבוצות תעופה חזקות מפלות  מערכות הפצה בלתי תלויות, הצרכנים ישלמו את המחיר באופן של בחירה מצומצמת ומחירים גבוהים."

"המחקר מראה בבירור את הצורך לבחון את ההשלכות של מיזוגים והרכישות בקרב הצרכנים באירופה. מניעת שקיפות היא סטירת לחי ל- 25 שנות הצלחה של שוק התעופה באיחוד האירופי. לאירופה יש את הכלים המשפטיים ואת המסגרת הרגולטורית כדי למנוע השפעה שלילית על הצרכנים ממיזוג חברות תעופה. רכישת כרטיסי טיסה במחירים אטרקטיביים הוא אינטרס בסיסי בכל מקום, כולל באירופה ", מוסיף ג'וזף שניידר, יו"ר  פדרציית הנוסעים האירופאית ( EPT).

Exit mobile version