Site icon IAS

קוואנטס החלה הבוקר טיסת נון-סטופ מלונדון לסידני ב-19.5 שעות

מטוס של קוואנטס בנמל התעופה של סידני, אוסטרליה. צילום Depositphotos

חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס (Qantas) המריאה בשעה 06.00 הבוקר בטיסת נון-סטופ מלונדון לסידני, שצפויה לארוך 19.5 שעות.

באמצע החודש שעבר ערך מטוס דרימליינר 787-9 של קוואנטס את אחת הטיסות הישירות הארוכות בהיסטוריה – 16,200 קילומטר מניו יורק לסידני שבאוסטרליה, כשנחתה אחרי 19.5 שעות באוויר. בחברה ציינו כי מדובר בחלק ממחקר שעורכת החברה כדי לבחון ולייעל את טיסותיה מהחוף המזרחי של אוסטרליה (סידני ומלבורן) לניו יורק ולונדון. כיום, טיסה מסחרית מניו יורק לסידני כוללת עצירת ביניים בלוס אנג'לס ואורכת 22 שעות.

על טיסת המבחן מלונדון לסידני ישנם כ-50 נוסעים ואנשי צוות והיא תגמע 17,800 ק"מ. חוקרים ממרכז צ'ארלס פרקינס מאוניברסיטת סידני וכן מרכז המחקר השיתופי לאיתנות, בטיחות ופרודוקטיביות (Alertness CRC) נמצאים גם הם על הטיסה לאיסוף נתוני נוסעים וצוות.

סידני שבאוסטרליה. יעד לטיסות אולטרה ארוכות-טווח. צילום Depositphotos

מנכ"ל קוואנטס, אלן ג'ויס אמר ש"הגבול האחרון" בטיסות האולטרה-ארוכות הטווח (ULH) הוא ניו יורק ולונדון אל חוף המזרחי של אוסטרליה ללא עצירה "ואנחנו מקווים לכבוש יעד זה עד שנת 2023". לדבריו, הם יודעים שנוסעים רוצים להתנועע במהלך הטיסות האלה "ונראה שהתרגילים שעודדנו אותם לבצע בטיסת המחקר הראשונה נראו ממש עובדים. אז אנחנו בהחלט מחפשים לשלב 'אזורי התמתחות' על המטוס ואפילו כמה שינויים פשוטים כמו ידיות מעל למושבים, כדי לעודד ביצוע תרגילים בעצימות נמוכה".

פרופ' קורין קיילוד ממרכז צ'רלס פרקינס הוסיפה: "אנו מקווים כי ההתערבויות והאסטרטגיות שניסינו בטיסת המחקר הראשונה עזרו לנוסעים לנהל טוב יותר את האתגרים של מעבר בין אזורי זמן מרובים. מבחינה מחקרית זה היה משהו די חדשני. אנו מצפים לטיסה השנייה הזו, שתכלול נוסעים שאוכלים ארוחת ערב בזמן ארוחת הבוקר, במטרה לעודד אותם לישון בשעה 10:00 בבוקר שעון לונדון, כדי לעזור להימנע מאור ולתכנת את שעון גופם לשעת סידני."

נמסר כי קוואנטס נחושה לפרוץ את הגבולות של טיסות אולטרה-ארוכות עם מטוסי Airbus A350s או Boeing 777Xs  לטיסות מסחריות יומיות כאשר אלו יהיו זמינים.

Exit mobile version