Site icon IAS

קבוצת IAG רוכשת את NIKI

אתר האינטרנט הבריטי BBC מדווח כי קבוצת IAG רוכשת את חברת התעופה האוסטרית NIKI , שהתמחתה בחופשות נופש, תמורת 20 מיליון אירו (24 מיליון דולר) והתחייבה להזרים 16.5 מיליון אירו נוספים. לחברה 15 מטוסי איירבוס A320 וסלוטים בנמלי התעופה של דיסלדורף, וינה, מינכן, צריך ופלמה. קבוצת IAG תמזג את NIKI לחברת הבת וולינג איירליינס ( Vueling) .

NIKI , שהייתה בבעלות אייר ברלין הכריזה על חדלות פירעון באוגוסט והפסיקה לטוס בחודש אוקטובר האחרון לאחר שבעלת המניות העיקרית שלה איתיחאד איירווייז החליטה לעצור את הזרמת הכספים. לאחר משא ומתן ואישור הרגולטורים נרכשת אייר ברלין בחלקה ע"י לופטהנזה, שהעבירה לבעלותה 81 מטוסים וקלטה כ-3000 עובדים מ-8,500 שעבדו בחברה. איזי ג'ט חכרה 25 מטוסים, מפעילה סלוטים בנמל התעופה ברלין טגל ומעסיקה טייסים ואנשי צוות.

כאמור, לופטהנזה שרכשה חלק נכבד מאייר ברלין התכוונה לכלול לעסקת הרכישה גם את NIKI האוסטרית אך ויתרה בעקבות חששות שהביעה הנציבות האירופית לעסקה המתגבשת. הנציבות חששה כי העסקה עלולה להגביל את אפשרויות התחרות עבור הנוסעים בגרמניה, אוסטריה ושוויץ.

NIKI נוסדה ע"י ניקי לאודה, נהג המרוצים האוסטרי ונרכשה ע"י חברת אייר ברלין ב-2011. ניקי לאודה ניסה לרכוש את חברת התעופה חזרה לאחר שמטוסיה קורקעו בעקבות הקשיים הפיננסיים.

קבוצת IAG הודיעה כי תמזג את ניקי לחברת החסך שבבעלותה, וולינג איירליינס ( Vueling), תמשיך להעסיק 740 עובדים ותפעיל 15 מטוסים בנמלי התעופה של וינה, מינכן ופלמה דה מיורקה. העסקה כפופה לאישור הרגולטורים.

Exit mobile version