Site icon IAS

קבוצת ANA אחזקות רוכשת עד 20 מטוסי בואינג 787 דרימליינר נוספים

מטוסי הדרימליינר של חברת האחזקות היפנית ANA מעל הר פוג'י. צילום יח"צ

בואינג וקבוצת התעופה היפנית ANA HOLDINGS הודיעו כי הקבוצה החליטה לרכוש עד 20 מטוסי דרימליינרים נוספים. ההסכם כולל 11 מטוסי 787-10, מטוס 787-9 דרימליינר אחד, ואופציה לחמישה מטוסי 787-9 נוספים המוערכים בשווי של יותר מחמישה מיליארד דולר על פי מחיר מחירון. חברת התעופה מתכננת גם לרכוש שלושה מטוסי 787-9 חדשים מטעם חברת Atlantis Aviation Corporation. לאחר חתימת ההסכמים, חברת ANA תגיע למספר ההזמנות כולל של יותר ממאה מטוסי 787 דרימליינר.

"מטוסי בואינג 787 משרתים את ANA נאמנה, ואנו גאים להרחיב את הצי שלנו במטוסים מתקדמים נוספים מדגם דרימליינר." אמר יוטקה איטו, סגן נשיא בכיר של ANA ו-ANA HD. הוא הוסיף: "מטוסים אלו מייצגים צעד משמעותי קדימה עבור ANA בזמן שאנו עומלים רבות על מנת להפוך את כלל הצי שלנו ליותר ידידותי לסביבה ולהפחית עוד יותר את תפוקת הרעש."

כשהוא מצוייד בחבילה של טכנולוגיות חדשות ועיצוב מהפכני, ה-787-10 הציב סטנדרט חדש עבור יעילות הדלק וכלכלת התפעול של מטוסים כאשר נכנס לשירות מסחרי בשנת 2018. המטוס מאפשר לחברות התעופה להשיג יעילות דלק טובה יותר ב 25 אחוז לכל מושב בהשוואה למטוסים הקודמים.

חברת ANA הייתה ללקוח העולמי הראשון של מטוסי הדרימליינר כאשר ביצעה את ההזמנה הראשונית בשנת 2004, ועתידה גם להיות בין המזמינות הראשונות של מטוס 777x החדש. חברת ANA היא גם המפעילה הגדולה ביותר בעולם של מטוסי 787, עם 71 מטוסים בצי ו-12 נוספים שעתידים להימסר על פי ההסכם האחרון, מלבד לעסקה החדשה שיכולה להוסיף עד ל-20 מטוסים נוספים.

מטוס הדרימליינר ממלא תפקיד חשוב בהפחתת פליטת הפחמן ברחבי העולם. מאז שנכנסו מטוסי ה-787 הראשונים לשירות מסחרי בשנת 2011, חסכה משפחת הדרימליינרים יותר מ-48 מיליארד פאונד דלק. בנוסף, תפוקת הרעש של צי 787 קטנה ב-60 אחוזים מאלו של המטוסים שהוא מחליף.

Exit mobile version