Site icon IAS

קבוצת לופטהנזה תרכוש 81 מטוסים מאייר ברלין

אייר ברלין (צילום: אתר החברה)קבוצת לופטהנזה תרכוש כ-81 מטוסים, מתוך 144 המטוסים בצי חברת אייר ברלין ותקלוט כ-3,000 מ-8,500 עובדיה. כך מסר אתמול בברלין קרסטן שפוהר מנכ"ל קבוצת לופטהנזה שהגדיר את המצב "יום נהדר" עבור הקבוצה. בינתיים ממשיכה איזי ג'ט לנהל משא ומתן לרכישת 20- 30 מטוסים מאייר ברלין.

מחיר העסקה

לופטהנזה עדיין לא ציינה מה שווויה של העסקה, אך המנכ"ל שפוהר אמר לעיתון Rheinische Post, כי הקבוצה תשקיע 1.5 מיליארד יורו בהשתלטות הצפויה. הוא ציין, כי 81 מטוסים היא התוספת הגדולה ביותר לצי של לופטהנזה, שאותן תקבל מהתחרות על אייר ברלין.

מחלוקת ברשויות התעופה האירופיות

העסקה עם קבוצת לופטהנזה עוררה מחלוקת בקרב רשויות התעופה האירופית, שם מאשימים את הממשלה הגרמנית בסיוע לתוכנית לבניית מוביל חזק שבסיסו בפרנקפורט – לופטהנזה.בעקבות זאת עבר עתה הכדור לידי רשויות התעופה האירופיות, שצריכות להחליט אם לתת לעסקה שנחתמה ביום חמישי האחרון אור ירוק. לדברי מנכ"ל אייר ברלין תומס ויקלמן תהליך זה ימשך כמה שבועות, או חודשים. בשלב הביניים תפעיל אייר ברלין טיסות כקבלן משנה של לופטהנזה, בגלל שכללי חדלון הפירעון אוסרים עליה להפעיל טיסות עצמאיות אחרי 28 באוקטובר.

אייר ברלין פתחה בהליכי פשיטת רגל באוגוסט, לאחר שנעצר עורק המזומנים שלה מהבעלים העיקרי שלה – איתיחאד. מטוסיה ימשיכו לפעול כתוצאה של הלוואה בשווי 150 מיליון יורו  מהממשלה הגרמנית.

לאחר הכרזת פשיטת הרגל החליטו משקיעים גרמנים ובינלאומיים להתחרות לא רק על מטוסי אייר ברלין, אלא גם על הסלוטים שלה בנמלי התעופה הצפופים בגרמניה.

המרוץ על אייר ברלין

במרוץ הראשוני לשיחות הצליחו לופטהנזה ואיזי ג'ט לנצח את קבוצת IAG – בעליה של איבריה ובריטיש איירווייס, שיצאה מהמאבק וכך נשארו שלוש הצעות של משקיעים פרטיים שהציעו בין 500 מיליון ל-600 מיליון יורו.

חברת התעופה האירית ריינאייר נשארה מחוץ לתחרות, לאחר שהיו"ר שלה מייקל אולירי גינה את ה"תפר" גרמני שעתיד להעדיף לדבריו, את לופטהנזה, שהגיבה, כי טענות ריינאייר הם ניסיון להסיח את הדעת מהבעיות  שלה, לאחר שהיא נאלצה לבטל אלפי טיסות בעקבות מחסור בטייסים.

גם איש העסקים הבווארי, הנס רודולף וורל, טען שהממשלה מעדיפה להקים את מונופול לופטהנזה באמצעות דחיית ההצעות להשתלט על אייר ברלין כולה.

התחרות תחריף המחירים ירדו

שפוהר ציין בראיון לעיתון Rheinische Post, כי חברות תעופה שלא יכלו לגמור את החודש נעלמות מהשוק והזכיר את מונרך, אליטליה ואייר ברלין. אבל הדגיש, כי בעקבות כך תחריף התחרות באירופה ובעולם וכי הוא מצפה לירידת מחירים. הוא גם ציין, זהו אינטרס גרמני שתהיה לה חברת תעופה לאומית חזקה עם קשרים חזקים ברחבי העולם.

כשהשיחות עם לופטהנזה ואיזי ג'ט החלו, ציין אז מנכ"ל אייר ברלין תומס ויקלמן, כי נוצרו סיכויי עבודה טובים לכ-80% מעובדי החברה. במקביל התלוננו איגודי העובדים, כי רבים מעובדי אייר ברלין אמורים להתמודד מול עתיד לא בטוח. בחודש ספטמבר הפגינו טייסי אייר ברלין בטענה שאין להם מידע על המתרחש.  עתה יוכלו רבים מהם להיקלט בקבוצת לופטהנזה הזקוקה לטייסים עבור חברת הבת יורוווינגס, לאחר אישור העסקה על ידי רשויות התעופה האירופיות. בינתיים ארגנה אייר ברלין ירידי עבודה לצוותים אחרים בשיתוף פעולה עם ממשלות מקומיות, חברות גרמניות גדולות אחרות וסוכנות התעסוקה הפדרלית.

 

 

Exit mobile version