Site icon IAS

קבוצת לופטהנזה חוגגת את יום האישה הבינלאומי

ב-2010 חגגה לופטהנזה בכורה עולמית כאשר מטוס מטען שלה הוטס על-ידי צוות של נשים בלבד. כיום, נשים בתא הטייס כבר אינן מראה יוצא דופן. כ-6% מהטייסים בקבוצת לופטהנזה הן נשים ושיעור זה נמצא בעלייה מתמדת בשנים האחרונות. כ-80% מעובדי תא הנוסעים הן נשים. לופטהנזה קיבלה את ברכת אגודת השפה הגרמנית, אשר אישרה את המילה הגרמנית החדשה "קפיטנין", שהיא צורת הנקבה של המילה "קפיטן", דהיינו הקברניט/ה במטוס ומאפשרת להתייחס למספר הגדל והולך של טייסות בחברה.

נשים ממלאות תפקידים חשובים נוספים בחברת לופטהנזה. בין אם ברחבת החנייה של המטוס או במרכז הלוגיסטי, יותר ויותר נשים בוחרות במשרות טכניות בקבוצה. כך למשל, כריסטינה שולטהייס המשמשת כסוכנת תפעול בשירותי הקרקע של לופטהנזה מאז 2012. כריסטינה עובדת במשרה של שתי משמרות מאז שסיימה את הכשרתה כמומחית לשירות וטיפול במטוסים. עומדות לרשותה כשעתיים להשלים את הטיפול במטוס לטיסה  ארוכת טווח. בפרק הזמן הזה היא נדרשת להשלים את ניקיון פנים המטוס, תדלוקו, העמסת מטען מסחרי ואישי והעלאת הנוסעים. כרבע מסוכני התפעול על הקרקע הן נשים. "זה המקום שבו אפשר ליצור שינוי: אני אחראית לכך שכל טיסה תמריא באופן בטוח, יעיל ובזמן," אומרת שולטהייס. "אנחנו החוליה שמקשרת בין הנוסעים, צוות המטוס, מגדל הפיקוח, עובדי הניקיון, שירותי ההסעדה והמטען – אנחנו מתאמות בין כולם. אני אוהבת את הגיוון שבעבודתי ואת האחריות הכרוכה בה. אני מאוד נהנית לעשות את העבודה הזו ואיני חושבת שאי פעם ארצה לעזוב."

בנוסף לתחומים "הגבריים" כביכול, קבוצת לופטהנזה גם הציבה לעצמה יעד להגדיל את שיעור הנשים במשרות ניהוליות. לופטהנזה וחברות גרמניות גדולות נוספות הציבו בשנת 2011 יעדים להגדלת מספר הנשים בקרב ההנהלה שלהן. עד שנת 2020 שואפות חברות אלו להגדיל את שיעור הנשים בהנהלות ב-3-% בהשוואה לשיעורן בשנת 2010.

Exit mobile version