Site icon IAS

קבוצת לופטהנזה היא הגדולה בנתב"ג אחרי אל על

בוריס אוגורסקי ועופר קיש במסיבת העיתונאים אתמול. צילום יאיר שגיא

ב-3 בנובמבר 1968 נחתה בנמל התעופה בן גוריון הטיסה הראשונה של חברת לופטהנזה, כשלוש שנים לאחר כינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל וגרמניה, ב-12 במאי 1965. הנחיתה הראשונה בנתב"ג, מול הטרמינל הישן והוותיק, הייתה אז אירוע בולט ורבים מעובדי הנמל יצאו לראות את המטוס של החברה הגרמנית.

כינונם של היחסים הדיפלומטיים המלאים בין הרפובליקה הפדרלית של גרמניה ומדינת ישראל, מהווה נקודת ציון  משמעותי בהיסטוריה של שתי המדינות, וכזה שהביא לקשרים פוליטיים וכלכליים ייחודיים ומתמשכים בתחומי התרבות, האמנות והמסחר. "עבור לופטהנזה, כינון היחסים הדיפלומטיים הוביל להשקת הקו לישראל ב-3 בנובמבר 1968, קו אשר התפתח בהדרגה לאחד הקווים המוצלחים והתוססים של החברה, עם לקוחות מכל העולם, גם במגזר העסקי וגם בזה התיירותי", הסביר עופר קיש, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל, בפגישה אתמול עם עיתונאים במלון נורמן בתל אביב.

ב-1968 הפעילה לופטהנזה שתי טיסות שבועיות בקו לישראל. חלפו 50 שנה, החברה התפתחה, רכשה חברות תעופה והפכה לקבוצת תעופה גדולה . הדבר קיבל משמעות בנתב"ג והמספרים מוכיחים זאת בפעילותה בו. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, חצתה קבוצת לופטהנזה (לופטהנזה,SWISS , אוסטריאן ובריסל) את רף מיליארד הנוסעים, כאשר הטיסה 1.562,230 נוסעים נכנסים ויוצאים מנתב"ג ותפסה נתח שוק  של 5.99% שהוא השני אחרי אל על והראשון מבין כל החברות הזרות הפועלות בנתב"ג. מה גם, שנתון זה הוא ללא טיסות לופטהנזה ואדלוויס (חברה בת נוספת) לאילת. לאור זאת, מציעה קבוצת לופטהנזה לישראלים 11,111 טיסות בינלאומיות ל-271 יעדים ב-105 מדינות.

לדברי קיש, על פי נתוני רשות שדות התעופה, קבוצת לופטהנזה היא קבוצת התעופה הזרה הגדולה ביותר בישראל עם יותר מ-80 טיסות שבועיות, המחברות את העולם לתל אביב באמצעות חמישה נמלי בית מאספים ( HUBS) אירופים. "אנו גאים שחברת התעופה לופטהנזה צפויה להציג  צמיחה של 4% במספר הנוסעים  ל-2018 בהשוואה לשנת 2017 , למרות התחרות מצד חברות הלואו-קוסט", הדגיש.

מטוס חברת התעופה לופטהנזה. צילום יח"צ

קבוצת לופטהנזה היא קבוצת התעופה הגדולה בעולם במונחי מחזור, והיא גם מובילה את שוק התעופה באירופה. הקבוצה משקיעה בממוצע כמיליון יורו ביום, בשיפורים של מחלקות הנוסעים במטוס כמו, לדוגמה, הריהוט והאבזור מחדש  של יותר מ-100 ממטוסי החברה.

בפעילות הבינלאומית הטיסה קבוצת לופטהנזה ב-9 החודשים השנה יותר מ-108 מיליון נוסעים, עם תפוסת מושבים של 82%. קיש: "זהו נתון שיא לתקופה זו. יחד עם זאת, איננו יכולים להרשות לעצמנו 'להתרווח' במושב. כדי להישאר תחרותיים  ועכשוויים החברה מתמקדת בחדשנות ובדיגיטיליזציה. כך לדוגמא, בתחום ההפצה יזמנו את השימוש בטכנולוגית ה-NDC  New Distribution Channel,  המחברת משרדי נסיעות ונוסעים פרטיים ישירות אל תוך מערך מלאי המושבים  במערכת ההזמנות שלנו. היינו הראשונים לעשות זאת בשנת 2016 וכיום חברות תעופה רבות נוקטות בצעד זה. דוגמא נוספת היא חממת החדשנות שלנו בברלין  שחוקרת הזדמנויות דיגיטליות בממשק  שבין תעשיית הסטארטאפים  בתחום התיירות והנסיעות  לבין קבוצת לופטהנזה. דוגמא לפעילות זו הוא מיזם mytaximatch    לנסיעות שיתופיות במונית, שהושק  בנמל התעופה של מינכן".

בוריס אוגורסקי, (Boris Ogursky) הממונה על תקשורת הקבוצה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, הסביר לנוכחים את המאמצים שמשקיעה קבוצת לופטהנזה בשיפור מערכת ה-NDC המשוכללת. "אנחנו לא מסתפקים בקיים אלא שואפים לשפר לנוחות לקוחותינו, בכל תחומי פעילותינו". הדגיש.

לופטהנזה הינה חברת התעופה היחידה באירופה שזכתה בדירוג "חמישה כוכבים". החברה מפעילה 35 טיסות שבועיות בקווים מפרנקפורט וממינכן לתל אביב ועוד 2 טיסות שבועיות  בקו פרנקפורט אילת.  SWISS מפעילה 14 טיסות שבועיות בקו צירך תל אביב וחברת Edelweiss, שאף היא חברה בקבוצה, מפעילה 2 טיסות שבועיות בקו ציריך – אילת.

אוסטריאן איירליינס  מפעילה 18 טיסות שבועיות בקו וינה תל אביב   בריסל איירליינס מפעילה 11 טיסות שבועיות  בקו בריסל – תל אביב.

מעבר להיצע המסלולים הנרחב, לופטהנזה ממשיכה להשקיע בפיתוח מוצרים, הן ביעדים  לטווח בינוני והן ביעדים ארוכי הטווח. הקו לתל אביב היה הראשון שהציע את מערכת הבידור של לופטהנזה עבור יעדים לטווח קצר-בינוני,  באמצעות פלטפורמת Board Connect עטורת הפרסים. ברוב הטיסות לתל אביב וממנה, הנוסעים יכולים לצפות באלפי שעות של וידאו ושמע היישר בנייד, בטאבלטים ואפילו במחשב הנייד.

Exit mobile version