Site icon IAS

קבוצת ישראייר: הרווח הנקי ב-2018 הגיע ל-13.3 מיליון דולר

ישראייר עברה למודל מלא של לואו-קוסט, הכולל תשלום על הושבה, כבודה, הזמנת מזון מראש ורכישת דיוטי פרי. צילום יח"צ

קבוצת ישראייר, העומדת בפני מכירה, מדווחת על שנת 2018 כשנה הרווחיות ביותר בתולדותיה: מחזור המכירות ברוטו של הקבוצה בשנה זו היה כ-377 מיליון דולר לעומת 363 מיליון דולר ב-2017; הרווח הגולמי בשנת 2018 ירד ל-44 מיליון דולר לעומת 46 מיליון דולר בשנה שלפניה; הוצאות המימון בשנת 2018 ירדו ל-1 מיליון דולר לעומת 4 מיליון דולר ב-2017 והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בשנת 2018 הסתכם ב-13.3 מיליון דולר לעומת 11.1 מיליון דולר ב-2017.

לפי דו"ח החברה, שנת 2018 התאפיינה בהשפעה שלילית של מספר משתנים חיצוניים (אקוסוגניים) אשר המרכזיים שבהם הנם: תחרות גוברת, עליה בשכר המינימום, עליית תעריפי ספקים, הפרשי שערי חליפין, ועליה של כ-28% במחירי הדלק. שיעור התרומה השלילית של משתנים אלו  לשורת הרווח הנה כ 7.5 מיליון דולר.

מימין עופר חודורוב הבעלים של דיזנהאוז ביטיסי שרכשה 50% מהפעילות הנכנסת של ישראייר, דב שריד מנכ"ל דיזנהאוז-יוניתורוס ואורי סירקיס מנכ"ל ישראייר. צילום יח"צ

הגדלת מספר המושבים במטוסי האיירבס ומעבר למודל לואו-קוסט מלא

מדיווח החברה עולה כי על מנת להתמודד עם השינויים האלו ביצעה החברה מספר פעולות:

אורי סירקיס, מנ"כל ישראייר, מסר בתגובה: "אני גאה להוביל את הצוות המדהים של קבוצת ישראייר לשיאים חדשים. בשנה שהחלה במיזוג עם אל על והסתיימה בהליך מכירת החברה. בשנה בה הוחרפה התחרות ומדיניות השמים הפתוחים יושמה במלואה. בשנה בה האמירו מחירי הדלקים ושער החליפין של היורו התחזק שלא בטובתנו. בשנה בה קלטנו עוד שני מטוסים והגדלנו את כמות המושבים בהפעלה עצמית בכ-40%. בשנה בה יישמנו מדיניות חוקי מנוחה חדשים לטייסים ונערכנו לפתיחת רמון וסגירת אילת – בשנה מאתגרת זאת רשמנו רווח שיא של 13 מיליון דולר. היעד האישי שלי לשנת 2019 הינו לקבוע שיא רווחיות חדש מפעילות שוטפת ולחצות את רף ה-50 מיליון שקלים."

יוני צברי, סמנכ"ל הכספים של הקבוצה: "במהלך 2018 ביצעה הקבוצה גם פעולות פיננסיות מהותיות, ביניהן מחזור הלוואת המטוסים ושיפור תנאי מסגרות האשראי, שתאפשרנה לקבוצה להיות מוכנה לאתגרי 2019 ולהמשך הפיתוח העיסקי שלה, לרבות הרחבת הפעילות התיירותית והגדלת צי המטוסים והצערתו".

Exit mobile version