Site icon IAS

קאמבק אירופי

מנתוני איגוד התעופה האירופי  (AEA)עולה כי תנועת הנוסעים ביבשת אירופה רשמה עלייה של 4.3% לעומת 2014. חברות התעופה האירופאיות הטיסו כ-307 מיליון נוסעים, שיעור הצמיחה הגבוה ביותר מאז 2011.

לעומת זאת, הטסת מטענים נותר אתגר משמעותי עבור חברות התעופה האירופאיות לאחר שנרשמה צמיחה שלילית במהלך שנת 2015. התוצאות קשורות באופן הדוק לחוסנו של המשק האירופי.

חברות התעופה החברות באיגוד הטיסו בשנת 2015  כעשרה מיליון נוסעים נוספים בטיסות פנמיות, רשמו גידול של 4.5% בתנועת הנוסעים לעומת 2014  ועלייה של 4.6% בסך ההכנסות לנוסע (RPK) . גם גורם העומס רשם שיפור וגדל מ- 76.5% בשנת 2014 ל- 77% ב-2015. בטיסות ארוכות טווח גורם העומס עמד על 83.7% בעקבות צמיחה של 3.3% במספר הנוסעים ועלייה של 4.5% בסך ההכנסות לנוסע (RPK).

חוסיין חאן (Husain Khan) מנכ"ל איגוד התעופה האירופי התייחס לנתונים החדשים וציין כי התוצאות החיוביות נבעו מארגון מחדש וישום אסטרטגיות מסחריות חדשות. " חברות התעופה האירופיות זקוקות עדיין למדיניות שתאפשר להם להשיג צמיחה בת קיימא בעתיד"

" איגוד התעופה האירופי מברך על החלטת נציבות האיחוד האירופי עם זאת האסטרטגיה לא מציעה כלים נאותים להילחם בתחרותיות הקיימת מצד גורמים חוץ אירופאים. תקנות לא יעילות, מספר הנוסעים בנמלי התעופה, בקרת תנועת מטוסים ונטל המיסים הכבד על חברות התעופה האירופיות חייב להיפתר", סיכם חוסיין חאן.

לאחרונה דווח בכלי התקשורת האירופאים כי חברות התעופה: קבוצת אייר פראנס – KLM , איזי ג'ט, IAG  (בריטיש, איבריה), קבוצת לופטהנזה וריינאייר מתכוונות להקים איגוד נוסף ונפרד מאיגוד התעופה האירופי  (AEA) ומאיגוד חברות התעופה המוזלות באירופה  (ELFAA).

קבוצת IAG , אליטליה ואייר ברלין פרשו מאיגוד התעופה האירופי באפריל 2015 והצטרפו לאיגוד חברות התעופה המוזלות באירופה כמחאה על השתלטותן של חברות התעופה מנסיכויות המפרץ על חברות תעופה אירופאיות.

 

 

 

Exit mobile version