Site icon IAS

צפו : עשרת נמלי התעופה המסוכנים בעולם

מי מאתנו לא אוהב לתור את העולם ולגלות יעדים חדשים וככול שיהיו אקזוטים ורחוקים יותר, טוב יותר לרזומה. האם אנחנו גם מודעים לסיכונים? לא תמיד. לעיתים מגלים את העובדה  כבר לאחר הביקור, זה מה שקרה לי אישית ולא בטוח שהייתי מבטל את הנסיעה גם בפעם הבאה.
 
אז מה הופך נמל תעופה למסוכן למרות טכנולוגיה חדישה במטוסים ובנמלי התעופה וטייסים מנוסים:
 
עומס תנועה אווירית, מסלולים קצרים, גבהים לא שכיחים, מזג אוויר קשה, גישה קשה לנחיתה והגרוע ביותר שילוב של כמה גורמים.
  
רשימת 10 המסוכנים:
 
10 . לינדברג פילד סן דייגו, ארה"ב – נמל תעופה בינלאומי טיפוסי שבו העומס בתנועה אווירית מוגזם. 55 טיסות בשעה וכ-550 טיסות יומיות. נמל תעופה קרוב למרכזי אוכלוסיה ודורש מיומנות יתרה של הטייסים.
 
9. פונצ'ל, מדיירה פורטוגל – ממוקם סמוך לצלע הר עם רוחות עזות משני צידי המסלול בכיוונים שונים  ובסוף המסלול מיימי האוקיינוס. המסלול הוארך לתוך הים ונבנה על עמודים. כמות יוצאת דופן של ציפורים באזור מסכנות את מנועי המטוס.
 
8. וויל, הרי הרוקי, ארה"ב –  נמצא בעמק שמסביבו הרים גבוהים במזג אוויר הפכפך. המסלול קצר ומצריך מיומנות גבוהה בנחיתה מגובה רב ובמהירות למסלול ובהמראה, פנייה מהירה שמאלה במטרה למנוע מפגש עם ההרים.
 
7. קורשבל,באלפים הצרפתיים – מסלול לא ישר, עם שיפוע המסכן את הטיסה בתנאי מזג אוויר של אתר סקי.
 
6. קאי טאק, הונג קונג – אחד מהקשים ביותר מבחינת גישה למסלול. במטרה לעזור לטייסים הציבו עמוד צבוע באדום ולבן כנקודת ציון לביצוע פנייה למסלול. בנוסף, הבניינים מאוד גבוהים וקרובים. הנמל נסגר ב-1998 ונפתח נמל חדש צ'ק לאפ קוק. 
 
5.נמל התעופה הבינלאומי, גיברלטר–  שילוב של כמה דברים, שהמוזר ביותר הוא נתיב מעבר לכלי רכב העובר באמצע מסלול הנחיתה. מרחב תמרון נחיתה מצומצם בגלל שליטה בריטית וספרדית באזור ומערבולות אוויר רבות.
 
4.נמל התעופה ג'וליאנה בסנט מרטין, קריביים–  אי בשליטה הולנדית וצרפתית, פטור ממכס, אליו מגיעים תיירים רבים במסגרת עצירת אוניות הקרוזים לביקור או אמריקנים ואירופאים הבאים לנפוש ולרכוש מוצרים פטורים ממכס. ביקרתי מספר פעמים באי במסגרת עבודתי. הגעתי בטיסה של אייר פראנס מפריז ופאן אם מניו יורק וחוויתי את "הנגיעה" המסוכנת במשתזפים בחוף ברגע הנחיתה וצפיתי גם באלו שמנסים לשרוד את הדף המנועים ברגע ההמראה.לא מומלץ.
 
3. גוסטב III באי סנט בארט – מסלול הנחיתה קצר במיוחד למטוסים קטנים, שלעיתים לא די לנחיתה בטוחה,צפו בסרטון.
 
2. טנקונטין, הונדורס – המסלול הכי קצר והפעם למטוסים גדולים. גם הגישה למסלול מסובכת במיוחד ודורשת מיומנות מיוחדת.
 
1. טנזינג, נפאל– שילוב של כל הפרמטרים: רוחות, מערבולות, הרים, מסלול קצר ומזג אוויר הפכפך. מוטב לוותר.
 
 

https://www.youtube.com/watch?v=0jjybY3k5oY

Exit mobile version