בשנים האחרונות עם פרוץ המשבר הכלכלי הגלובלי חיפשו חברות התעופה בעולם פתרון לירידה החדה במספר הנוסעים במחלקות היוקרה, עסקים וראשונה. סיבה שהביאה אותן אחת אחרי השנייה לפתרון יצירתי הקרוי מחלקת תיירים פלוס, מחלקת פרמיום אקונומי ועוד שמות ייחודיים. מחיר כרטיס הטיסה נמכר במחיר הרבה יותר זול ממחלקת עסקים ובתוספת קטנה במחיר כרטיס במחלקת תיירים.
בחברת התעופה אייר פראנס, שלוש שנים לאחר השקת מחלקת פרמיום אקונומי מביעים שביעות רצון ומדווחים שהמחלקה החדשה הפכה להיות מאוד פופולארית בקרב לקוחות החברה . הכנסות חברת התעופה ממחלקת פרמיום אקונומי רק ב-2012 עולה על ההשקעה הראשונית.
בחברת אייר פראנס טוענים שזה פתרון "תפור" לנוסעים שהם עובדי חברות קטנות ובינוניות או לתיירים המעוניינים בשדרוג בטיסות ארוכות טווח במחירים אטרקטיביים. מעל 1.5 מיליון נוסעים כבר טסו במחלקת פרמיום אקונומי מאז השקתה, לפני 3 שנים.
חברת אייר פראנס מדגישה שהמוצר הלך והשתפר במהלך שלושת השנים ובא לידי ביטוי במושבים ושירות טוב יותר במטרה לבדל אותו ממחלקת תיירים.
החברה התמקדה בעיקר בשיפור השירות הקולינרי ומציעה תפריט מגוון של מנות ראשונות וקינוחים בהשראת מחלקת עסקים מלווים בטעימת שוקולד משובח. מחלקת פרמיום אקונומי זמינה ב-98 מטוסים ל-77 יעדים ארוכי טווח.
https://www.youtube.com/watch?v=I2ZWilPHtb8