Site icon IAS

פינוי שדה דב: היועמ"ש זומן לדיון דחוף ביום שלישי בבית המשפט

פינוי שדה דב נדחה בפעם הרביעית. צילום יח"צ

שדה דב ייסגר הלילה. כך החליט ראש הממשלה צילום יח"צ

כב׳ השופט יעקב שקד, בפניו מתנהל תיק פירוק הגוש הגדול, הורה היום (א) לבית המשפט השלום בהרצליה לזמן את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, או נציגו, לדיון שיתקיים מחרתיים, יום שלישי, בבית המשפט לדיון דחוף שיתקיים בפניו באותו מועד. השופט הוסיף וקבע כי הינו מניח כי הנוגעים בדבר "ימתינו לדיון זה ללא שייצרו עובדות נוספות עד מועד הדיון".

לטענת בעלי הקרקעות, חקיקה שדוחה את סגירת השדה – כמו זו שמקדם שר התחבורה הנכנס, בצלאל סמוטריץ', מהווה הפרה חמורה של תנאי ההסכם שאומץ כהחלטת המדינה, ולפיכך היועץ המשפטי צריך להתייצב מחרתיים מול בית המשפט ולמסור את עמדתו בעניין ההפרה הצפויה.

השופט יעקב שקד כתב בהחלטה כי הנוגעים בדבר ימתינו לדיון בבית המשפט בלא שיקבעו עובדות בשטח, כשהמשמעות היא שבית המשפט מבקש מהיועץ המשפטי שיבטיח שלא תקודם כבר מחר חקיקה שסותרת את סגירת השדה ב-1 ביולי, לפני שיתקיים הדיון בבית המשפט

היוזמות האחרונות של השר סמוטריץ', לקבל מחר את תמיכת הממשלה ולקדם בכנסת חקיקה שתעצור את פינוי שדה דב, מהוות לפי בעלי הקרקעות הפרטיים הפרה של ההסכם שעליו חתמה המדינה. לפיכך פנו עורכי דין המייצגים את בעלי הקרקעות הפרטיות בגוש הגדול בשדה דב אל בית המשפט השלום בהרצליה המטפל בנושא.

"הליך החקיקה ממשיך, לכאורה, בניגוד להסכמים שאושרו בבית המשפט"

דיון בוועדת הכספים בסוגיית סגירת שדה דב, בשבוע שעבר. צילום יח"צ

בהחלטה כותב השופט שקד כי בהתאם להסכמים קודמים שקיבלו תוקף של פסק דין בהליך זה, ובהתאם להחלטת בג"ץ, שדה התעופה היה אמור להיות מפונה לפני זמן רב יחסית. "בשלב מסוים חוקק חוק שדחה את מועד הפינוי ושדה התעופה אמור להפסיק את פעילותו ולהיות מפונה ביום ה-1 ביולי, דהיינו בעוד כשבוע ימים. בהתאם לדברי המנהלים, למרות שפנו בהקשר זה ליועץ המשפטי לממשלה במכתבים שהוצגו לי, וביקשו התערבותו בדחיות, הליך החקיקה ממשיך לכאורה בניגוד להסכמים שאושרו בהליך כאן ובניגוד לפסקי הדין שניתנו בעבר. המדינה, שהינה צד להליך שבפני, הגיעה עם המנהלים להסכמים, האחרון שבהם משנת 2007, שאושר בשנת 2008 בתיק זה, שעניינם פינוי שדה התעופה".

כבוד השופט מוסיף כי בשל דחיפות העניין ראה לנכון לקיים דיון ביום שלישי בשעה 13.30, אליו יתייצב היועמ"ש או מי מטעמו בשם המדינה כדי להתייחס לסוגיה האמורה טרם מתן החלטה על ידי בית המשפט בהקשר לכך

כתבה קודמת: "לדחות את פינוי שדה דב לינואר 2020"

Exit mobile version