Site icon IAS

פיילוט באילת למערכת עזר לפיקוח ולתזמון המראות ונחיתות

מערכת העזר האוטומטית מאפשרת לפקח ולתזמן באופן יעיל המראות ונחיתות בשדות תעופה כולל במצבי חירום ולמעשה תומכת בניהול  המרחב האווירי בשדה התעופה כולל הגעת המטוסים  מרחבות החניה הצמודות לטרמינל ועד המסלול תוך קיצור הזמן בנסיעה על מסלול ההסעה הקצר ביותר לעמדת ההמראה של המטוסים. במצבי חירום למטוס מנתחת המערכת באופן אוטומטי את המרחב האווירי של שדה התעופה בו היא מותקנת תוך יכולת להתקשר למכבי אש, מגן דוד וכו'  הכל ביעילות ובמהירות .

בהסכם בין החברה המפתחת את הפטנט העולמי חברת "IATAS" ורשות שדות התעופה תכויל המערכת החכמה בשדה התעופה באילת במטרה לבדוק את ישימות המערכת ושימושה בארץ ובעולם.

בעולם עולה מספר הטיסות משנה לשנה.בעשור האחרון מדובר על גידול של 50%  כאשר נוצר צורך בניצולת גבוהה יותר של המסלולים הקיימים בשל העובדה כי בניית מסלולים חדשים גוזלת משאבים בסדרי גודל עצומים.

המערכת החדשה של חברת "IATAS" מסוגלת לייעל את תכנון ניצולת המסלולים הקיימים  תוך שהיא מאפשרת הכלת יותר מטוסים על מסלול אחד בבטיחות מרבית והגדלת מספר הטיסות.

כשיש עצירת חירום על המסלול המערכת מפיצה את המידע לצוותי החירום על הקרקע עם פרטים מלאים כגון מיקום מדויק, פירוט התקלה, היקף נזקים, כמות אנשים על הטיסה ועוזרת בניתוב כל הטיסות האמורות לנחות על אותו מסלול, למסלולים אחרים.

מערכת העזר האוטומטית החכמה  לפיקוח טיסה של חברת 'IATAS' מפותחת במסגרת תכנית " SESAR " של האיחוד האירופאי לייעול  פיקוח הטיסה במרחב האווירי האירופאי ורשומה כפטנט עולמי .

המערכת מותאמת כאמור לשדות תעופה גדולים ועמוסים בהם תנועת מטוסים שעתית של  כ 300 טיסות בשעה על מספר מסלולים ומצב של עומס גבוה במיוחד. הצורך בייעול התעבורה האווירית מעל המרחב האווירי האירופאי הביא לפיתוח הדור הבא של טכנולוגיות תעופה . המרחב האווירי באירופה מאופיין בעלויות תיאום גבוהות בין מרכזי הבקרה האווירית השונים , בחוסר יעילות, בגודש רב בשדות תעופה וצווארי בקבוק שנוצרים בנתיבי האוויר המובילים לאיחורים, בזבוז דלק והשפעות סביבתיות שונות( זיהום אוויר ורעש )כמו גם בעומס רב על פקחי הטיסה .

חברת  IATAS הינה החברה המפתחת את המערכת החדשנית המוגנת בפטנט בינ"ל והאמורה לחולל מהפכה בתחום התעופה העולמית ,הגדלה משמעותית של מספר הטיסות ביעילות, ובטיחות .

Exit mobile version