Site icon IAS

פיגוע התאבדות בנמל התעופה באיסטנבול

28 בני אדם נהרגו וכ-60 נפצעו ביניהם 6 במצב קשה, בפיגוע טרור בנמל התעופה אטאטורק באיסטנבול.  שר המשפטים של טורקיה בקיר בזודאג (Bekir Bozdag) דיווח כי  שני מחבלים מתאבדים שביצעו את הפיגוע נהרגו. לדבריו אחד התוקפים פתח תחילה באש מקלצ'ניקוב ולאחר מכן פוצץ עצמו" בכניסה לנמל התעופה. בסך הכל היו שני פיצוצים. אחד מהם היה מחוץ לטרמינל על והשני היה בשער האבטחה בכניסה לנמל התעופה. אף ארגון לא לקח אחריות על הפיגוע עד כה והרקע עדיין לא ברור.

עוד נמסר, כי במאמץ לנטרל את המחבלים פתחה המשטרה לעברם באש, אך הם הצליחו לבצע את זממם. בנוסף נמסר כי המחבלים לא הצליחו להיכנס לאולם הטרמינל, מה שהיה עלול להגדיל את מספר הנפגעים.

קונסול ישראל באיסטנבול בוחן מקרוב אם היו נוסעים ישראלים בין הנפגעים. לחדר המצב של משרד החוץ הגיעו שיחות טלפון של ישראלים הנמצאים בנמל התעופה אטאטורק ומבדיקה בבית החולים אליו הופנו הנפגעים לא ידוע על נפגעים ישראלים. 

שתי התקפות המחבלים המתאבדים נערכו בנמל התעופה הבינלאומי אטאטורק, הממוקם מזרחית לאיסטנבול. נמל תעופה המדורג במקום ה-11 בעולם מבחינת עומס בתנועת הנוסעים ופופולארי במיוחד בקרב הנוסעים הישראלים, שממשיכים משם בדרכם לטיסות למגוון יעדים ברחבי תבל. קבוצת ישראלים שיצאה ממרוקו, נחתה בנמל התעופה של איסטנבול בדיוק בזמן הפיגוע ולמזלם איש לא נפגע.

לקראת חצות נמסר, כי נמל התעופה אטאטורק נסגר לפעילות אווירית. הודעת נוטאם (NOTAM – Notice to Airmen) בעניין זה יצאה מטורקיה לכל חברות ורשויות התעופה בעולם. בוטלו שתי טיסות שהיו אמורות להמריא הערב מנתב"ג לאיסטנבול.

קודם לכן מסר דובר רשות שדות התעופה עופר לפלר, כי שתי טיסות יחידות מנמל התעופה אטאטורק באיסטנבול נחתו בערב בישראל ושעה קודם לכן המריאה טיסה מנתב"ג לאיסטנבול, שהופנתה לנחיתה בנמל חלופי.

טורקיש איירליינס מפעילה 9 טיסות יומיות מנתב"ג לטורקיה.

 

Exit mobile version