Site icon IAS

עסקים על קוליים

מי שמתגעגע למטוסי הנוסעים העל קוליים, דוגמת הקונקורד, ללא תופעות לוואי של בומים על קוליים ( Sonic boom) כפי הנראה ימתין עוד זמן רב. מנגד, מספר חברות בינלאומיות שוקדות על תכנון מטוסים על קוליים קטנים יותר, מטוסי מנהלים, בהם הבומים העל קוליים יהיו מינורים בלבד.

 

מטוסי העתיד יובילו אתכם מניו יורק ללונדון ב-3 שעות בלבד, מלוס אנג'לס לטוקיו ב-5 שעות ומבירת בריטניה, לונדון למומבאי ב-4 שעות. זמן לסגור עסקה ולחזור לארוחת ערב בחיק המשפחה או לקפוץ למסעדה עטורת כוכבי מישלן בלונדון, פריז או רומא.

 

חברת  Aerion Corporation בונה מטוס סילון שיגיע למהירות של 1.6 מאך (פי 1.6 ממהירות הקול) וצפוי להיות מוכן בשנת 2020 בעוד חברת Spike Aerospace הודיעה על תוכנית בנייה  למטוס S-512 שלו מהירות טיסה של 1.8 מאך ויהיה מוכן ב-2018.

   

מטוס ה- S-512 ייבנה ללא חלונות, למעט תא הטייס, עיצוב שיקטין עלויות ויאפשר חווית צפייה ייחודית לנוסעים. חלונות במטוסים דורשים בנייה מיוחדת עם תמיכה והם כבדים, כלומר עלות הבנייה וצריכת הדלק גבוהים יותר.

 

מתכנני המטוסים חושבים גם על אפשרות למצגת פאוור פוינט על גבי החלונות לשיחות וועידה שיתנהלו באוויר. על החלונות יוצגו תמונות הנוף החיצוני המועבר ע"י מצלמות הממוקמות על המטוס מבלי הצורך לעלות או להוריד את הוילונות הקיימים כיום במטוסים. כמו כן, יתאפשר עמעום החלונות או הצגת תמונות השמורות במערכת.  

 

עלות ייצור המטוסים תעמוד על כ- 60 עד 80 מיליון דולר, שמרכיב הדלק מהווה אחד הגורמים המרכזיים. מטוס הקונקורד בטיסה מתחת למהירות של 1 מאך צרך כמות דלק גדולה יותר ולכן חברת  Aerion שוקדת על בניית כנפיים ייחודיות, שיקטינו את החיכוך ויחסכו צריכת דלק. אחת האפשרויות היא זרימה למינרית טבעית במהירות על קולית SNFL – supersonic natural laminar flow  (שכבות דקות מאוד ורבות, הנעות במקביל זו לזו וכל אחת מהן בכיוון הזרימה ).   

https://www.youtube.com/watch?v=3Uf1OLuQtzM

Exit mobile version