Site icon IAS

עמי פדרמן: "נדרשים צעדים מיידים"

בעוד הפוליטיקאים עסוקים בהקמת הממשלה קיימת דממה שיווקית של מדינת ישראל בעולם. נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן בפנייה בהולה לראשי הסיעות:

 

אני פונה אליך בבהילות ומבקש להביא לתשומת ליבך את המשבר החמור בתעשיית התיירות ואת החשש מהחרפתו ומהשלכותיו על המשק והחברה בישראל.

 

מאז מבצע 'עמוד ענן', וכתוצאה ממנו, אנו מתמודדים עם משבר בתנועת התיירות הנכנסת עקב תדמיתנו בעולם של מדינה מסוכנת ולא בטוחה. לצערי, לא רק שמשבר זה לא נעלם עם תום המבצע, אלא הוא הולך ומחמיר.

 

המגמה המדאיגה נמשכת ומעמידה בספק גדול את כל שנת 2013. למרבה הדאגה, אף מתחילה להסתמן הססנות מצד מקבלי ההחלטות של התיירות הנכנסת בחו"ל גם לשנת 2014 (שכן בעולם התיירות, מתקבלות ההחלטות לשנה הבאה כבר בחודשי מרץ – אפריל השנה).

 

באופן בלתי נמנע, השלכות הירידה בתיירות הנכנסת מגיעות במהירה לתחום התעסוקה והתוצר הלאומי, לפרידה כואבת מעובדים, לדילול השורות, למאזנים שליליים ולקשיים אובייקטים של כל גורמי התעשייה (מלונאות, נסיעות, השכרת רכב, תעופה, מורי דרך, היסעים, מוזיאונים, מסחר ועוד).  

          

על מנת התמודד עם המשבר וכדי לצמצם את נזקיו לטווח הארוך, על מדינת ישראל להגביר באופן מיידי את מאמצי השיווק בעולם. אלא שלצערנו, למרות שהסכום הנדרש לשיקום התיירות הנכנסת בטל בשישים ביחס לנזק הנגרם, מדינת ישראל משותקת.

 

נוכח המציאות הפוליטית ובהעדר תקציב מדינה לשנת 2013, אנו משוללי יכולת ליצור ביקוש ותמיכה בשווקים בחו"ל. במקום שמדינת ישראל תצא כעת בקמפיין משמעותי, ישנה דממה שיווקית בחו"ל. יתר על כן, המדינה, באמצעות משרד התיירות, נמנעת מלחדש או ליזום הסכמי שיווק חדשים עם גורמי התיירות בעולם בשל חוסר היכולת להתחייב על מדיניות ותקציבים.

 

בימים האחרונים פניתי לשר האוצר ולראש הממשלה בבקשה להפגין גמישות מחשבתית ויצירתיות כדי למצוא את התקציב הנדרש לשם שיקום תנועת התיירות הנכנסת.

 

אני פונה בזאת גם אליך כדי להפנות תשומת ליבך לנושא ולהפציר בך לסייע לנו בכל דרך בכדי למצוא פתרון לסבך בו אנו מצויים.    

Exit mobile version