Site icon IAS

עמיקם כהן פורש מתפקיד יו"ר דירקטוריון אל על

עמיקם כהן יו"ר הדירקטוריון של אל על הודיע אמש על כוונתו לסיים את תפקידו כיו"ר דירקטוריון החברה ולהמשיך לשמש דירקטור בחברה. מועד סיום תפקידו של כהן כיו"ר הדירקטוריון ייקבע בהמשך, עם מינוי יו"ר דירקטוריון חדש.

על פי הערכות בקרב כתבים כלכליים ותעופתיים, אמור אלי דפס, המשמש דירקטור בדירקטוריון אל על מנובמבר 2015 ומשמש כחבר ועדת כספים ותקציב וכן כחבר ועדת קשרי ממשל ורגולציה, להתמנות ליו"ר חברת אל על. מה גם שבשבוע שעבר הודיע דפס, כי בכוונתו להתפטר מתפקיד מנכ"ל שרותי בריאות כללית בתום 10 שנים בתפקיד.

עמיקם כהן – קריירת ניהול מרשימה:

כהן, מהנדס תעשייה וניהול בהשכלתו, המשמש בתפקיד יו"ר דירקטוריון אל על כבר 8 שנים, לאחר שהחליף בתפקיד זה את אמנון ליפקין שחק ז"ל, השתחרר מצה"ל בדרגת סרן והחל את הקריירה שלו כאזרח עובד צה"ל בתעשייה הצבאית בפרויקט טנק המרכבה. ב- 1976 מונה למנכ"ל חברת אורלייט. במסגרת תפקיד זה, שנמשך שנה וחצי, הצליח לשכנע את צה"ל להפוך את הקפלס"ט (קסדה מפלסטיק קשיח) שפיתחה אורלייט לקסדה התקנית של צה"ל.

ב-1978 עזב לחברת תדיראן תקשורת ובמשך 13 שנה עבד בתפקידי ניהול שונים בקונצרן תדיראן. הצלחתו הגדולה ביותר נרשמה כשניהל את חטיבת המקררים והמזגנים בתדיראן מוצרי צריכה, והפך את מזגני אלקטרה למובילים בשוק. ב-1986, במסגרת עבודתו בתדיראן, היה מעורב בהקמת הרשת הסלולרית פלאפון. לאחר 4 שנים פרשה תדיראן תקשורת מפלאפון.

בינואר 1991 מונה כהן למנכ"ל שטראוס. הוא שימש בתפקיד 5 שנים שבמהלכן גדלו מכירות החברה מהיקף של 100 מיליון דולר בשנה ל- 230 מיליון דולר. הוא פיצל את החברה לחטיבות מתמחות ששימשו מוקדי רווח והפסד עצמאיים. 

ביוני 1996 הציע לו מיכאל שטראוס, שרכש את השליטה בעלית, להתמנות למנכ"ל עלית. כהן קיבל את ההצעה והחל לנהל את החברה שהייתה במצב משבר. בתקופת כהונתו הונהגה בעלית תוכנית הבראה וארגון מחדש, שכללה בין השאר קיצוץ דרמטי במוצרים שאינם מספיק רווחיים. לאחר תקופה לא ארוכה בכס המנכ"ל הצליח כהן להחזיר את עלית לדרך המלך.

באפריל 1998, עוד לפני שהסתיים ביצוע כלל תוכנית ההבראה בעלית, מונה כהן למנכ"ל פרטנר, הזכיינית השלישית להפעלת רשת סלולרית בישראל. בראשותו של כהן הצליחה פרטנר לחדור באופן מרשים לשוק הישראלי ולבצע הנפקה מוצלחת במיוחד בנאסד"ק. שווי השוק שלה כבר במחצית 2000 עמד על כ- 1.5 מיליארד דולר.

המינוי באל על

ב-21 בינואר 2009 מונה כהן ליו"ר מועצת המנהלים של אל על. הוא החליף את היו"ר הזמני, אמנון ליפקין שחק ז"ל, שמונה בתחילת דצמבר 2008 במקומו של פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ', שהמשיך אז לשמש חבר במועצת המנהלים בחברה ובשלב מאוחר יותר פרש. מינוי כהן לתפקיד היו"ר הוחלט למרות שהוא הצטרף רק באוקטובר 2008 למועצת המנהלים של אל על. באותו הזמן הצטרף לדירקטוריון גם עו"ד יהודה (יודי) לוי, שמונה לסגן יו"ר מועצת המנהלים של החברה, לצדה של תמי מוזס בורוביץ', אך בהמשך היא נותרה יחידה בתפקיד.

מעשית נכנס כהן לתפקיד יו"ר דירקטוריון אל על ב-1 בפברואר 2009 ולתפקיד מנכ"ל אל על מונה אז חיים רומנו. המינוי של השניים התבצע בתקופה רגישה בענף התעופה בכלל, ובאל על בפרט. במשך כ-8 השנים שחלפו מאז, החליף אליעזר שקדי את חיים רומנו בתפקיד מנכ"ל אל על, ודוד מימון החליף את אליעזר שקדי בתפקיד זה.

Exit mobile version