ההצלחה הגדולה של חברות הלאו קוסט בעשור האחרון רשמה גידול מרשים והסבה כאבי ראש לא מעטים לחברות התעופה הסדירות.
חלק מחברות התעופה הסדירות אף הקימו חברות בת, לאו קוסט, במטרה לתת מענה הולם להצלחתן של יריבתן ולשרוד בשוק תעופה בלתי אפשרי בו מיידי יום מתרסקות חברות תעופה או נכנסות לתהליך צ'פטר 11.
בעוד אירופה נאבקת במשבר כלכלי קשה שפקד את ענף התעופה, שוק התעופה באסיה רושם גידול משמעותי וחברות הלאו קוסט האסייתיות שהסתפקו בעבר בטיסות קצרי טווח לוטשות עיניים לטיסות בטווח בינוני וארוך.
חברת הלאו קוסט- Scoot, בבעלות סינגפור איירליינס רכשה לאחרונה עוד 4 מטוסים מסוג בואינג 777-200 ונערכת להפעיל טיסות לאוסטרליה,יפן ,סין כבר בשנה הקרובה לפני טיסות עתידיות ליבשת אירופה וארה"ב.
Cebu Pacific- חברת לאו קוסט פיליפינית שהחלה את דרכה בטיסות פנימיות בלבד מפעילה כיום טיסות ל-19 יעדים בינלאומיים: בנגקוק , הונג קונג, סאול… ותרחיב את טיסותיה בשנה הבאה גם ליעדים במזרח התיכון .
Jetstar- בבעלות קבוצת קוואנטס, מפעילה טיסות לסין, יפן, תאילנד, ניו זילנד, הוואי …
ומתכוונת להרחיב את יעדי טיסותיה הבינלאומיים.
חברת הלאו קוסט המלזית- AirAsia X מערערת מעט את התיאוריה לגבי הצלחת חברות הלאו קוסט האסייתיות ליעדים ארוכי טווח, לנוכח העובדה שהחברה תפסיק את טיסותיה לאירופה לאחר 3 שנים בהם הפעילה טיסות לפריז ולונדון. לטענתה, כתוצאה מהמשבר הכלכלי באירופה ללא קשר למודל העסקי של חברת הלאו קוסט לטיסות ארוכות טווח.מומחים בתחום התעופה סבורים שמידי יום נראה יותר ויותר חברות תעופה לאו קוסט בקווים בינלאומיים בינוניים וארוכי טווח.