חברת אל על הודיעה היום (ד') על "עידן חדש בחברה". אל על תנהל מו"מ בלעדי עם חברת בואינג לרכישה וחכירה של 15 מטוסי דרימליינר רחבי גוף חדשים מדגם 787-8 ו-787-9 ועוד אופציות לרכישת 13 מטוסים נוספים. תחילת ההצטיידות במחצית 2017
מנכ"ל אל על, דוד מימון: "אני גאה להכריז היום על תכנית ההצטיידות הגדולה ביותר בתולדות אל על. דירקטוריון אל על אישר היום לחברה לנהל מו"מ עם חברת בואינג לקראת הצטיידות במטוסי דרימליינר רחבי גוף, אשר צפויה לכלול רכישה וחכירה של 15 מטוסים בחמש השנים הקרובות. מהלך זה צפוי להוות קפיצת מדרגה משמעותית באופטימיזצית רשת הנתיבים, בשירות לנוסעים ובחוויית הטיסה.
מטוסים אלו יחליפו במהלך חמש השנים הקרובות את צי מטוסי ה- 747-400 וצי מטוסי ה- 767 והם מיועדים לטוס ליעדים בטווח הבינוני והארוך (ניו יורק, בוסטון, טורונטו, בנגקוק, בייג'ין, מומבאי, דרום אפריקה ועוד). המטוסים הינם מהחדישים והמתקדמים בעולם, בעלי יתרונות תפעוליים רבים ונחשבים ליעילים וחסכוניים בצריכת דלק, בניצולת ובעלויות האחזקה.
אנו נמשיך ונשמור על מעמדנו כבחירה ראשונה מישראל ואליה, כחברה מובילה, המציעה ללקוחותיה נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית, מטוסים מתקדמים ושירות איכותי. אני משוכנע כי מהלך זה מהווה הזדמנות גדולה לעמוד ברף הגבוה המצופה מאיתנו ולהמשיך את תנופת ההתחדשות של אל על."
אל על מציגה את תוצאות הרבעון השני והחציון של 2015- רווח של 17.3 מיליון דולר. הרווח לפני מס ברבעון הסתכם בכ- 24 מיליון דולר; הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב- 17.3 מיליון דולר; ההכנסות ברבעון הסתכמו ב- 510.6 מיליון דולר לעומת 571.5 מיליון דולר אשתקד; יתרת המזומנים של החברה הסתכמה בכ- 186.2 מיליון דולר; נתח השוק ברבעון עלה ל- 32.7% לעומת 31.9% ברבעון המקביל אשתקד.
דוד מימון: "אני מברך על חתימת הסכם העבודה עם נציגות העובדים שיאפשר לאל על להתייעל ולהתמקד באתגרים העסקיים העומדים בפניה בהמשך לצמיחתה בענף התעופה הבינלאומי.
כמו כן, אני גאה על החלטת הדירקטוריון לאישור חלוקת דיבידנד לראשונה מזה שנים רבות, אנחנו שמחים לשתף את ציבור בעלי המניות שלנו בהצלחת החברה". החברה צפויה לחלק דיבידנד בסך של כ- 24.7 מיליון דולר.
מימון ציין כי: "מספר מחזיקי כרטיסי האשראי FLYCARD ו- FLYCARD premium, המשיך לצמוח והגיע ללמעלה מ-90 אלף לקוחות.
דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים של אל על, מסרה: "אנו מסכמים את המחצית הראשונה של שנת 2015 ואת הרבעון השני של השנה עם שיפור בשורה של פרמטרים תפעוליים ופיננסיים, ועם גידול ברווח הנקי של החברה.
החברה רשמה ירידה בהכנסות כתוצאה מירידה במספר הנוסעים בשל ירידה בתיירות הנכנסת ומשחיקת מחירים שנבעו מירידת מחירי הנפט , מירידה בתיירים ומשחיקת המטבעות ביחס לדולר. לצד זה, החברה רשמה ברבעון ירידה בהוצאות ההפעלה בסכום של למעלה מ-57 מיליון דולר , וזאת למרות הגידול בפעילות החברה בכ-2%.
ברבעון זה רשמה החברה רווח הגבוה בכ- 6% מרבעון מקביל אשתקד וזאת על אף הוצאה בסך של כ- 11 מיליון דולר בגין הסכם השכר החדש מתוכו כ- 5 מיליון דולר בגין פרישה מוקדמת של עובדים.
תזרים המזומנים שנבע לחברה ברבעון מפעילות שוטפת הסתכם בכ- 79 מיליון דולר והיא סיימה את הרבעון עם יתרת מזומנים ופיקדונות בהיקף של כ-186 מיליון דולר.
האיתנות הפיננסית ומצבה העסקי של החברה מאפשרים לנו לחלק דיבידנד וכן להוציא לפועל את תכנית ההצטיידות ארוכת הטווח של החברה, להחלפת מטוסים רחבי גוף, שתשפר מאד את כושרה התחרותי של החברה בעשור הקרוב"
ריי קונור, נשיא ומנכ"ל קבוצת התעופה האזרחית של בואינג אמר: לכבוד הוא לנו כי אל על בחרה במטוס ה"דרימליינר" 787-8 במסגרת תוכנית חידוש צי המטוסים שלה. מטוס ה"דרימליינר" 787-9 יהווה תוספת מצויינת לצי שכולו בואינג של אל על, והוא נדבך נוסף בשותפות של יותר מחמישים שנה שבין שתי החברות".