Site icon IAS

עוד תביעה ייצוגית נגד אל על בהיקף של כ-297 מיליון שקל

טייסים בקוקפיט של אל על. זמני המראה שגויים? צילום סיון פרג'

חברת אל על מדווחת היום לבורסה כי אתמול, ה-7 בינואר, נתקבלה במשרדי החברה בקשה לאישור תובענה כייצוגית אשר הוגשה כנגדה בבית המשפט המחוזי מרכז.

עיקר הטענות בבקשה הן כי אל על מחשבת, לכאורה, זמני המראה שגויים ומטעים, על מנת לקצר ברשומותיה את זמני עיכוב טיסותיה, לשם הימנעות מכוונת מתשלום פיצוי כספי לנוסעים בהתאם לחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תוך הפרת חוק הגנת הצרכן, דיני חוזים ועוולת הרשלנות וכן תוך עשיית עושר ולא במשפט – הכל על פי הנטען בבקשה.

הקבוצה הוגדרה בבקשה כנוסעי החברה בשבע השנים שקדמו להגשת הבקשה, אשר טיסתם התעכבה ביותר משמונה שעות, אך זו קיצרה ברשומותיה את זמן העיכוב האמור, כיוון שחישבה את מועד ההמראה כמועד ניתוק המטוס מהשרוול או בכל דרך אחרת, ולא על פי המועד שבו התנתקו גלגלי המטוס מן הקרקע. על פי הבקשה, גודל הקבוצה מוערך בכ-139,200 נוסעים.

על פי הבקשה, סכום התביעה האישית של המבקש עומד על סך של 3,080 שקל, המהווה לטענתו את סך הפיצוי לו הוא זכאי לפי החוק בגין טיסה מעל 4,500 ק"מ, כאשר הנזק הכולל לקבוצה מוערך בסך של כ-297 מיליון שקל.

אל על מסרה עוד כי היא "לומדת את הבקשה ותגיש את תגובתה לבית המשפט כנדרש".

לפי המדד של Flightstats, בשנת 2018, מתוך 41 חברות שנסקרו בדו"ח השנתי ממוקמת אל על המקום ה-32, עם אחת מכל שלוש טיסות הנוחתת באיחור של יותר מ-15 דקות ביעד.

כתבה קודמת: תביעה ייצוגית נגד על אל על גביית "היטל בטחון" מופרז

Exit mobile version