Site icon IAS

עו"ד רון חלפון ימונה ליועץ המשפטי של רשות שדות התעופה

הרוטונדה בטרמינל 3. זרועת B ו-E החדשה - ייסגרו. צילום עירית רוזנבלום

עורך דין רון חלפון ימונה ליועץ המשפטי של רשות שדות התעופה (רש"ת). הוא ייכנס לתפקידו בתחילת חודש ינואר 2019 ויחליף את עו"ד אריה שחם, שיסיים את תפקידו לאחר 14 שנים בתפקיד היועץ המשפטי של רש"ת.

עו"ד חלפון, בעל תואר בוגר מהאוניברסיטה העברית ותואר מוסמך במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, שימש כסגן ליועצת המשפטית במשרד התחבורה וליווה את כריתת הסכמי התעופה הבילטראליים והאמנות המולטי-לטראליות מטעם מדינת ישראל, לרבות הסכמי השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי וארה"ב, ולקח חלק בקידום החקיקה הראשית וחקיקת המשנה בתחום התעופה.

עו"ד ירון זפט, המשמש יועץ המשפטי של חברת נתיבי ישראל ואשר נבחר על ידי ועדה בראשות מנכ"ל רש"ת, יעקב גנות, לתפקיד היועץ המשפטי של רש"ת, החליט להישאר בתפקידו בחברת נתיבי ישראל ולוותר על התפקיד. עו"ד זפט מסר כי: "לאחר התלבטות הגעתי למסקנה כי טרם מיציתי את האתגרים בתפקיד היועמ"ש של חברת נתיבי ישראל, ולכן החלטתי לוותר על המינוי ולהמשיך בתפקידי בנת"י".

עו"דן רון חלפון, היועץ המשפטי החדש של רשות שדות התעופה. צילום יח"צ

עו"ד שחם מסיים את תפקידו ברש"ת לאחר 14 שנים כיועץ המשפטי וחמישים שנות עבודה ברש"ת כפקח טיסה וכעורך דין. עו"ד שחם הוא בין המובילים בעולם בניהול חוזים ופרויקטים ייחודיים בתחום התעופה והוא ליווה את הנהלת הרשות ומועצתה בניהול מאות פרויקטים תשתיתיים מורכבים בהיקפים גדולים, אשר נבנו על ידי רש"ת. אלה כוללים את בניית טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון, הקמת מערכת בידוק ביטחונית – HBS, הקמת הזרוע הרביעית בנתב"ג, הקמת נמל התעופה רמון ע"ש אילן ואסף רמון בתמנע ופרוייקטים נוספים. הרשות המשיכה את העסקתו מעבר לגיל הפרישה, בשל הידע המקצועי שלו בעולם התעופה בייעוץ משפטי והתקשרויות ונושאים ייחודיים בעולם הביטוח התעופתי.

עורך דין רון חלפון היה חבר בצוות במשרד התחבורה אשר עסק בכלל הסכמי התעופה עם עשרות מדינות בשנים האחרונות והסכמי שמים פתוחים עם האיחוד האירופי ועם ארה"ב.

עו"ד חלפון היה חבר במשלחות הישראליות לוועידות דיפלומטיות לכריתת אמנות רב-צדדיות בענייני תעופה וביטחון תעופה ולעצרות בינלאומית בארגון התעופה האזרחית הבינלאומית (ICAO). כמו כן עסק בתיקון חוק התובלה האווירית, התש"ם – 1980 (אימוץ אמנת מונטריאול 1999), חקיקת פרק ז' לחוק הטיס, התשע"א – 2011 (חקירת תאונות ותקריות אוויר) וליווה את חקיקת חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב-2012 וחקיקת משנה ענפה בתחום התעופה.

Exit mobile version