Site icon IAS

עובדי התחזוקה באל על יקבלו תוספת של 5%

ועד עובדי התחזוקה באל על מסר הבוקר, כי חתם עם הנהלת אל על הסכם מגזרי שייטיב עם שכרם של עובדי חטיבת התחזוקה וישפר את תנאי הפנסיה וההפרשות הנלוות לשכרם. לדברי הוועד, המו"מ נמשך 19 שעות – מאתמול בשעה עשר בבוקר ועד היום בשעה 5 לפנות בוקר. וזה מה שהושג: תוספת שכר של 5% לכלל עובדי תחזוקה. 3% מתוכם יינתנו בפעימה מידית ואחוז אחד בשתי פעימות נוספות. התוספת כוללת את כל התשלומים הנלווים, כולל רישיון תעופתי וכל רכיבי השכר. זוכי מכרז ראשי צוותים (DF) יתקבעו על דרגה 38 ולא ירדו שנתיים לדרגה 37; זמן ביצוע תפקיד ACDC יקוזז מהשנתיים המתנה. לטענת הועד בתחום זה מדובר בתיקון עוול היסטורי. סוכם גם כי יינתנו דרגות לעובדים במחלקת ג/מ, מפעילים, מת"ן ורמ"ח.

כמו כן נמסר, כי בתחום עזרה לאוכלוסיות חלשות בתחזוקה הסכימה הנהלת החברה לשלם מענק חתימה לעובדים הזמניים בסכום של 3,000 שקלים מיום קבלת תנאי הקביעות.

אל על: "הסכם התייעלות חדש"

גם הנהלת אל על הודיעה, כי לאחר מרתון דיונים נחתם הסכם התייעלות חדש עם מגזר עובדי התחזוקה באל על וסמנכ"לית משאבי אנוש באל על יהודית גריסרו מסרה, כי "אנו שמחים לבשר כי נחתם הסכם התייעלות בין חברת אל על להסתדרות ונציגות העובדים במגזר התחזוקה. הסכם זה טומן בחובו מהלכי התייעלות שיאפשרו עבודות תחזוקה יעילה יותר. התהליך והתוצאה הם בסיס איתן ליחסי עבודה תקינים ופורים ואני מאמינה כי עובדי התחזוקה המקצועיים שלנו יפעלו במחויבות גבוהה למימוש על עבודות התחזוקה למען לקוחות החברה, למען חוסנה של אל על ולמענם של כל אנשי אל על כולם".

לדברי הוועד על פי ההסכם יהיו השינויים הבאים:

עובדי האנגר ובתי מלאכה –  משמרת שישי ערב (משמרת הדגל) תבוטל כליל לכל עובדי ההאנגר ובתי המלאכה. במקומה קמה משמרת חדשה של שישי בוקר בעבורה יתוגמלו העובדים כמו משמרת שבת בוקר.

עובדי קו המטוסים (ליין) – תורחב משמרת קומנדו לעובדי הליין הקצרים במשמרת בוקר. לא רק רק ג/מ שהיו מקדימים בבוקר הקצר ושולחים DF עם 2/3 טכנאים. מהיום כל המקצועות בתוך במשחק. רמ"ח, מת"ן ומפעילים שותפים. בבוקר הקצר בלבד כל מקצוע שולח DF ושלושה טכנאים. בג/מ ישלחו 2 DF עם 6 טכנאים. הכל לפי Priority וותק. כלל העובדים המקדימים הולכים הביתה בעשר בבוקר.

כללי בנושא פעילות התחזוקה (Ground Handling) לעובדים – סוכם כי פעילויות צו'קים, קונוסים, מזגנים, ג'קים, חיבור וניתוק כבלי מתח חיצוני – יוצאו מתחזוקה. אבל תחום הדלק נשאר בידי אנשי התחזוקה מסיבות בטיחותיות ולא יועבר לשום גורם אחר.

הנהלת אל על: ההסכם מאפשר את תנאי היעילות הבאים:

ביטול משמרת יום שישי בערב והועברה למשמרת שישי בוקר, מה שיצר קיטון בהוצאות והתייעלות.

שינוי במשמרות שמאפשר למצות את ההון האנושי באופן הרבה יותר יעיל. בוצע שינוי קריטי במשמרת הבוקר. כפי שידוע משמרת הבוקר היא העמוסה ביותר בנתב"ג בגלל כמות ההמראות. משום כך תגברנו את המשמרת הזו במשמרת על חשבון משמרת הצהרים שבה העומס קטן יותר. כתוצאה מכך הושג  וניהול נכון של כוח אדם עם יעילות מרבית וחיסכון גדול בשעות נוספות.

לראשונה תינתן להנהלת החברה האפשרות כי פעולות  תחזוקה בסיסיות סביב המטוס יופעלו במיקור חוץ. הפעלה במתכונת זו צפויה לייעל את תהליך קבלת והוצאת המטוסים ושיפור הדיוק המבצעי.

עוד הסבירה הנהלת החברה, כי תמורת ההתייעלות יקבלו העובדים תוספת של 3% עם החתימה הראשונה, בשנה שלאחר מכן תוספת של אחוז נוסף ושנה לאחר מכן אחוז נוסף. ושעובדי התחזוקה מתחייבים לחזור בכוח מלא לעבודה מלאה ותקינה תוך התחייבות מלאה לכל עבודות התחזוקה למען החברה ונוסעיה.

"יום היסטורי"

במכתב ששגר הבוקר הוועד לעובדים נכתב כך: "היום הוא יום היסטורי בכל קנה מידה. לפני שעה קלה סיים וועד תחזוקה וחתם עקרונית יחד עם הנהלת החברה על הסכם מגזרי היסטורי שייטיב עם שכרם של העובדים וישפר את הפנסיה וההפרשות הנלוות לשכר כל אחד ואחד מכם".

עוד נכתב לעובדים: "אנו נרגשים מאד וגאים בהישגים ובהבנות שהושגו. זהו רגע היסטורי בתחזוקה. רגע היסטורי באל על שלראשונה מראה גם במעשים כי עובדי התחזוקה ראויים לתוספת שכר אמיתית. לראשונה בתולדות אל על חטיבת התחזוקה מתוגמלת לבדה מתוך הסכם מגזרי".

חברי הועד הודו במכתב לכל מי שלקח חלק בניהול המשא ומתן. מצד ההנהלה: מנכ"ל אל על, דוד מימון; יו"ר הדריקטוריון, אלי דפס "שתרם רבות לסגירת הפערים"; פיני גינצבורג, נציג הבעלים; יוסי ברזני, סמנכ"ל תחזוקה והנדסה; יהודית גריסרו, סמנכ"ל משאבי אנוש; יוני לאופר, ראש אגף משאבי אנוש; אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות; ופנחס עידן, יו"ר וועד עובדי רשות שדות התעופה ונשיא איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות "שתרם רבות מאד ותמך בעובדים ללא סייג".

כמו כן, הודה הוועד גם לרועי בליטנטל, מחזיק תיק אל על בהסתדרות; ליועצים הכלכליים לוועד, אילן לוין ואיריס דנון, ולעוה"ד של הוועד, יפעת גירון ואלעד סאסי, יועץ התקשורת. וכך נכתב: "אנו רוצים להודות לכולם על שיתוף הפעולה, הנחישות, ההתמדה והביטחון בצדקת דרכינו שהביאו אותנו בסופו של תהליך לתוספת השכר ולשיפור הפנסיה של כולנו".

את המכתב סיים הוועד כך: "עובדים יקרים! אנו קוראים לכולם לשוב לעבודה במרץ רב, בגאווה רבה ובראש מורם ולהיות גאים במי שאתם ובמה שאתם. אל על שלנו נמצאת באחת התקופות המאתגרות ביותר בתולדותיה. החלפות ציים במאות מיליוני דולרים, שדרוג מערכות והשקעה בציוד ורכש בהיקפים חסרי תקדים. על כולנו לשנס מותניים ולהוכיח לכל העולם ולהנהלת החברה שהשקעה בעובדי התחזוקה היא השקעה משתלמת. השקעה בטוחה שתחזיר את עצמה במהרה ותניב רווח לחברה.

"לשם כך אנו חייבים, ובמהירות, להיות מי שאנחנו ומה שאנחנו היינו ונהיה תמיד. שיא הלויאליות, שיא האכפתיות, שיא הנתינה, בשיא הכח. התחרות של אל על קשה מאד ועתידה להתעצם. כולנו יחד בידיים שלובות ובכוחות משותפים נדע להרים את אל על לפסגת העדפות של הנוסע לישראל ומימנה וניתן את כל מה שדרוש כדי שהחברה תמשיך לשגשג לצמוח ולהרוויח למען עתידה וחוסנה הכלכלי ולמען עתידנו ועתיד פרנסותינו. אין לנו כל ברירה אחרת. אחים שלי! קדימה לעבודה!! השמיים הם לא הגבול – עובדה שיש עקבות אדם על הירח".

 

 

Exit mobile version