Site icon IAS

עד כה הפגיעה בתיירות מועטה

על פי דווח של משרד התיירות בעקבות מבצע "עמוד ענן" עולה כי האתרים התיירותיים בירושלים, בתל אביב ובנצרת שוקקים תיירים; אין דיווחים על עזיבה גורפת של תיירים ונרשמו מעט ביטולים.

 

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב: "ירי הטילים המתמשך על יישובי הדרום  וכתוצאה מזה מבצע האין ברירה 'עמוד ענן'  בינתיים פוגע באופן מועט בתיירות. משרד התיירות נערך לשיקומו התיירותי של האזור בתום הפעילות המבצעית וגיבש חבילת תמריצים והטבות לתיירנים באזורים שנפגעו. אנחנו נהיה כאן גם אחרי המבצע כדי לעזור לתושבי הדרום שמגלים גבורה. הם נותנים לנו חוסן לנצח ואנחנו לא נשכח אותם ביום שאחרי".

 

בימים אלו נמצאים למעלה מ- 100 אלף תיירים בישראל. לפי שעה המשרד לא מזהה עזיבה מאסיבית של תיירים והאתרים התיירותיים בירושלים, בתל אביב ובנצרת מלאים. במהלך הימים האחרונים נרשמו ביטולים אך לא ברמה המצביעה על תופעה גורפת. קבוצות אחדות בלבד השוהות בארץ, הקדימו את חזרתן.

 

כמה אניות קרוז ביטלו את עגינתן בנמלי ישראל בטווח הקצר. במשרד התקבלו דיווחים על דחיות של ביקורים בישראל, ממקומות שונים, אך לא בהיקף גורף. לפי שעה, בשלב זה, עדיין קשה לקבוע את היקף הפגיעה בתיירות לטווח ארוך.

 

במשרד התיירות הוקם בסוף השבוע חדר מצב וצוות המשרד מתעדכן כל העת בהתפתחויות ומקיים דיוני הערכות. פעילות המשרד מתמקדת לפי שעה בהסברה כלפי סיטונאי תיירות בחו"ל, שמביאים קבוצות לארץ ומשווקים חבילות נופש לישראל.

 

במשרד מסבירים לסיטונאים ולתיירים העומדים להגיע לישראל, כי לא נפגעו אנשים במרחק של יותר מ-40 ק"מ מעזה. חדר המצב נמצא בקשר הדוק עם סוכני נסיעות, מארגני תיירות נכנסת, מלונאים, מורי דרך ועם חברות תעופה ומפיץ להם את הנחיות פיקוד העורף לתיירים בשפות שונות. דף הנחיות פיקוד העורף באנגלית מופץ גם לדלפקי הקבלה במלונות.

Exit mobile version