Site icon IAS

עבודות תשתית בנתב"ג

עם סיום  עונת הנסיעות  בנמל התעופה בן גוריון ייסגרו החל ממחרתיים ועד יום חמישי 17 בנובמר מסלולים 08/26 ומסלול  12/30 לצורך שדרוג צומת המסלולים 08/12 . כתוצאה מכך ישמש מסלול 21  מסלול יחיד להמראות ונחיתות, כאשר כל הנחיתות יבוצעו על מסלול 21 מצפון וההמראות ממסלול 21 לכיוון דרום מערב. בתום השדרוג יחזור נתב"ג לתבנית התפעול הרגילה.

לשימת לב  הנהגים בכביש מספר 1 – תתכן המראת מטוסים החולפים מעל הכביש בגובה  נמוך.

הישובים שיושפעו

במשך העבודות יושפעו היישובים הבאים מהקלה באקלים הרעש: תל אביב, חולון, והיישובים הבאים בהכבדה מאקלים הרעש : בארות יצחק, מזור, רינתייה, נופח, עינת, ראש העין, נחלים, נירית, אלפי מנשה, אייל, כפר ברא, כפר קאסם, בני עטרות, סירקין, ניר אליהו, רמת הכובש, יקום, אורנית, אחיעזר, יגל, זייתן, ניר צבי, לוד, באר יעקב, ראשון לציון רמלה, חולון, בת-ים.

מוקד פניות הציבור ברשות שדות התעופה ביחידה לאיכות הסביבה קשוב לפניות הציבור  וניתן לפנות במייל MC_NOISE@IAA.GOV.IL

השדרוג מחייב סגירת שני מסלולים

שדרוג צומת המסלולים 08/12 מתאפשר עם סיום פרוייקט המסלולים בנתב"ג במהלכו שודרג מסלול 21 למסלול משודרג  מתקדם המאפשר המראות ונחיתות לכל סוגי המטוסים בבטיחות מירבית. העבודות על צומת המסלולים  מחייבות  בטיחותית  את סגירת שני המסלולים בנתב"ג במשך  כל ימי העבודות  והוא  נעשה בתאום עם חברות התעופה, אישור רשות התעופה האזרחית והודעה לכל היישובים אשר יושפעו משינוי תבנית התפעול בנתב"ג.

מסביר שמואל זכאי מנהל נמל התעופה בן גוריון: "בפרוייקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג הושקעו כמיליארד שקל מתקציב רשות שדות התעופה והוא הפרוייקט החשוב ביותר בתעופה השראלית ב- 60 שנה האחרונות. סיום הפרוייקט מאפשר  לנו כיום להמשיך ולשדרג בנתב"ג  גם את צומת המסלולים המחייב את סגירת מסלול 12/30 ומסלול 08/26. כזכור, בעת ביצוע פרוייקט המסלולים ושדרוג מסלול 21  בנתב"ג נסגרו לסירוגין מסלול 12/30 ומסלול 08/26".

פרוייקט תשתיתי חשוב

עוד מציין זכאי: "רשות שדות התעופה  פועלת בכדי לאפשר  לתעופה האזרחית  במדינת ישראל לגדול ולתת  מענה לגידול בדרישות חברות התעופה והנוסעים תוך שיפור היכולת  לספק תשתיות תעופה מתקדמות. שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג  ,פרוייקט התשתיות מהמורכבים שידעה מדינת ישראל שיפר דרמתית את בטיחות  התעופה  תוך הגדלת קיבולת  המטוסים  ואפשרות נחיתות והמראות  מטוסים בו זמנית בנתב"ג  והוא הינו  חלק מביצוע פרויקטים לשיפור הבטיחות תוך איזון  בין צרכים סביבתיים של הישובים סובב נתב"ג  לבין פיתוח התעופה האזרחית במדינת ישראל. הפרוייקט נוהל תוך  גידול משמעותי בתנועת נוסעים ומטוסים ובבטיחות מירבית".

מסלול 21

מסלול 21 מאפשר היום  נחיתות על מסלול 21  והמראות בו זמנית על מסלול 26 מערבה. הפרוייקט בהשקעה של כמיליארד שקל מתקציב רשות שדות התעופה שיפר  באופן דרמטי את  הבטיחות  בנתב"ג בהפרדה  מוחלטת בין מטוסים ממריאים לנוחתים תוך הגדלת  קיבולת  המטוסים אשר סבלו במהלך השנים, בשל ההפרדות,  מצמצום וההגבלה של  התנועה. הפרוייקט  מאפשר לחברות התעופה  מסלולי הסעה מהירים  ומקוצרים בנתב"ג והסעה של בין  7 – 10 דקות למטוס, ואפשרות  הגעה לנחיתה ופינויי מסלול מהיר. לקיצור זמן ההסעה על המסלול  יש משמעות כלכלית לחברות התעופה השורפות דלק בעיקר בהליך ההסעה, ומשמעות דרמטית בהקשר של איכות הסביבה.

במסגרת הפרוייקט כאמור הוארך מסלול 21  בקילומטר דרומה תוך הרחבתו כדי לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים בהתאם לעומס ומזג אוויר וכדי להגדיל הבטיחות, היעילות התפעולית והקיבולת.  כל המסלולים בנתב"ג שודרגו, נסללו  מסלולי הסעה חדשים ונסללו מסלולי יציאות מהירים, בוצעו שטחי אזור בטיחות קצה מסלול ((RESA –  Runway End Safety Area , הורחבו וחוזקו מסלולים בהתאם  לקטגוריה הגבוהה ביותר למטוסים רכבי גוף ובוצעו שינויים העומדים בסטנדרטים בינלאומיים מובילים של בטיחות שדות תעופה.

Exit mobile version