Site icon IAS

סכיפהול אמסטרדם: תנועה בעליה וחידושים בטיפול כבודה

נמל התעופה סכיפהול באמסטרדם. צילום עוזי בכר

כ- 6 מיליון נוסעים טסו אל/ מ/ או דרך נמל התעופה סכיפהול אמסטרדם במאי 2024. כ-4 מיליון טסו מהנמל או הגיעו וכ-2 מיליון היו בטיסות מעבר (טרנזיט). מדובר בעלייה של כמעט 7% לעומת 2023.

כמעט 4.4 מיליון נוסעים הגיעו או טסו ליעד באירופה. 1.6 מיליון נוסעים הגיעו או טסו ליעד בין יבשתי מחוץ לאירופה. ספרד הייתה היעד הפופולרי ביותר, ואחריה בריטניה, איטליה, ארצות הברית וטורקיה.

מספר הטיסות לסכיפהול אמסטרדם וממנה, במאי 2024, עמד על 44,121. מדובר בעלייה של 5% לעומת 2023. מתוך סה"כ הטיסות, 34,605 ​​היו ליעדים באירופה ו-7,441 ליעדים בין יבשתיים.

מספר טיסות המטען היה נמוך בכ- 9% בהשוואה למאי 2023. 1,289 טיסות מטען נרשמו במאי 2024, לעומת 1,414 טיסות מטען במאי 2023. נפח ההובלה הכולל עמד על 122,510 טון. מדובר בעלייה של כמעט 4% בהשוואה ל-2023.

אוטומציה של תהליך הכבודה. צילום סכיפהול אמסטרדם

האצת חידושים בטיפול בכבודה

סכיפהול משיקה שיתוף פעולה עם נמלי התעופה אינצ'און (דרום קוריאה) ואבינור (נורווגיה), כדי להאיץ חידושים בטיפול בכבודה. כנס Future Travel Experience שנערך השנה בדבלין השיק את תוכנית BOOST החדשנית בנושא כבודה. מדובר ביוזמה של Royal Schiphol Group, Future Travel Experience וחברת הייעוץ החדשנית nlmtd. תוכנית BOOST כוללת שיתוף פעולה של נמלי תעופה בנושא טכנולוגיות חדשות ושיפורים בתחום הרובוטיקה והאוטומציה בטיפול בכבודה. סכיפהול, אינצ'און ואבינור הם הראשונים שפועלים בפרויקט החדשני.

"המטרה הסופית היא להקל על העומס הפיזי ולשפר את תנאי העבודה לעובדי המטען. מידע ותובנות ישותפו באופן קבוע עם השותפים המרכזיים האחרים, כלומר כולם יכולים להפיק תועלת מהפיילוטים השונים מבלי לבצע אותם באופן עצמאי", אמר דניס ואן קליף, מוביל התוכנית.

סכיפהול, אבינור ואינצ'און מתמודדים כל אחד עם אתגר טכנולוגי ספציפי לאוטומציה של תהליך הכבודה. סכיפהול עובד על המשך פיתוח ה-COBOT  ומשיק גם את Eltonomous, פתרון טעינה רובוטי חלופי. אינצ'און עובד על קונספט טיפול אוטומטי למטען בגודל חריג, ואבינור בוחן מערכת תכנון דיגיטלית חדשה המשפרת את היעילות, מפחיתה את העבודה הידנית ומאיצה את תהליך הטיפול.

Exit mobile version