Site icon IAS

סינים בכחול לבן: דיילים סינים באל על

5 דיילים סינים יצורפו בקרוב לחברת אל על בקו שלה לבייג'ינג, כדי לשרת טוב יותר את התיירים הסינים ולספק להם הרגשה קצת יותר ביתית, בעיקר כשרבים מהתיירים מדברים סינית בלבד. זהו שלב נוסף בתחרות של אל על מול חברת היינאן, שהודיע לא מכבר כי בכוונתה להעסיק דיילים ישראלים במטוסיה.

עם תקציב שיווק הגדול ביותר שהיה אי פעם במשרד התיירות הורה שר התיירות יריב לוין כבר ב-2016 להשקיע תקציבי שיווק בשווקים חדשים וגדולים עם פוטנציאל גבוה להגברת התיירות לישראל ובמיוחד מסין. התוצאה גידול בקצב מתמיד של עשרות אחוזים בתנועת התיירות מסין.

לאור גידול התיירות הסינית לישראל, החלו כבר לפני שנה קורסים בארץ לבישול סיני במלונות; החלו לאתר בישראל מדריכי תיירות דוברי סינית; חברת היינאן הסינית מגדילה את תדירות טיסותיה לישראל ואף פרסמה כי היא מעוניינת בדיילים ישראלים שיעבדו במטוסי הטסים לארץ; קתאי פסיפיק החלה לפעול בישראל ועתה התבשרנו כי אל על החלה להעסיק 5 דיילים סינים, שיעבדו בקו שלה לבייג'ינג.

קצב גידול התיירות הנכנסת הסינית

מתברר, כי התייר הסיני הוא התייר המכניס ביותר שמגיע לישראל מבחינת הוצאותיו ותרומתו לכלכלה המקומית. בשליש האחרון של 2016 חל גידול של 68% בכניסת תיירים מסין, ובשלושת החודשים הראשונים של 2017 חל גידול של 131% בהשוואה לאותה התקופה ב-2016 וגידול של 175% בהשוואה לאותה התקופה ב-2015. לאור זאת נמנית היום התיירות הנכנסת מסין בעשירייה הראשונה  של מדינות המקור מהן מגיעים תיירים לישראל.

הכשרת הדיילים הסינים

הדיילים הסינים של אל על, דוברי אנגלית וסינית, המתגוררים בבייג'ינג, שיאיישו את מטוסיה, הוכשרו במחלקת ההדרכה של אל על. הם לא עברו קורס דיילי אוויר מלא, אלא נועדו לסייע לדיילי אל על בעת הטיסה ולשרת את הנוסעים הסינים בשפתם. בכל טיסה בקו לבייג'ינג יוצב דייל או דיילת סינית ולעיתים שני דיילים, בהתאם למספר הסינים באותה הטיסה.

הפוטנציאל הסיני

בספטמבר 2016 אמר מתן וילנאי שגריר ישראל בסין לעיתון הארץ, כי "הסינים יכולים להציל את תעשיית התיירות בישראל. חצי מיליארד סינים מציפים כיום את העולם. אם רק 5% מהם יגיעו אלינו בשנים הקרובות, אנחנו יכולים להיות מרוצים. עמדתי מול 1,000 סוכני תיירות סינים ששאלו אותי בצמא – מה עושים בישראל? הדבר שהכי מעניין אותם הוא הטכנולוגיה, הפיתוחים, החדשנות. הם לא מבינים איך מדינה שאוכלוסייתה היא שליש מאוכלוסיית בייג'ין לבדה יכולה להיות מעצמה טכנולוגית ובית גידול לחתני פרס נובל. הם מנסים ללמוד את זה, וההגעה לישראל ופיתוח ענף התיירות הם חלק מהעניין. החלטנו על יעד: 200 אלף תיירים סינים בישראל ב-2020".

שר התיירות, יריב לוין שותף לתפישות היסוד של וילנאי בעניין הפוטנציאל התיירותי. "עם כניסתי למשרד סימנתי את סין כיעד הכי חשוב בניסיון לפרוץ ולהרחיב את התיירות הנכנסת לישראל".

עתה מתאימה עצמה אל על לעידן הסיני הגדל עם גיוס של דיילים סינים למטוסיה.

Exit mobile version